آفتاب

وضعیت نامشخص واحدها و کارگران گروه نساجی فرقانی در سال جدید/کارفرما: با شرایط حاکم بر بازار باید تصمیم‌گیری کنیم

وضعیت نامشخص  واحدها و کارگران گروه نساجی فرقانی در سال جدید/کارفرما: با شرایط حاکم بر بازار باید تصمیم‌گیری کنیم

کارگران گروه نساجی فرقانی که شامل کارخانه‌های «یاس نخ»، «یاس نخ البرز»، «نخ البرز»، «صنایع بافت تکمیلی ایران» و «نخ پاسارگاد» می‌شود، در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: کارفرما از ابتدای ماه جاری (فروردین ماه) قرارداد کار حدود ۶۰۰ کارگر شاغل در این مجموعه نساجی را تاکنون تمدید نکرده و به دنبال آن فعالیت هیجیک از واحدها آغاز نشده است.

آنها با یادآوری اینکه مدیریت این مجموعه مانند سایر بنگاه‌های اقتصادی در چند سال گذشته برای تامین منابع مالی و مواد اولیه تولید با چالش‌هایی روبرو بوده است، افزود: نگرانی کارگران از این است که مبادا با استمرار وضعیت فعلی درهای کارخانه‌ها به‌صورت کامل بسته و آنها بیکار شوند.

کارگران این واحد تولیدی در ادامه گفتند: از قرار معلوم مدیریت گروه نساجی فرقانی عقیده دارد که فعالیت این واحد‌های تولیدی به شیوه کنونی مقرون به صرفه نیست و باید برای کاهش هزینه‌های کارخانه بخشی از نیروی انسانی تعدیل شوند.

به ادعای کارگران، این واحد بزرگ نساجی دچار مشکلاتی‌است و اگر مسئولان بالادستی چاره‌ای برای رفع آن نکنند به زودی شاهد تعطیلی کامل این کارخانه عظیم تولیدکننده نخ و سایر محصولات نساجی در خاور میانه خواهیم بود.

طبق اظهارات آنها؛ در گروه نساجی فرقانی حدود ۶۰۰ کارگر در پنج شرکت مشغول کارند که جدا از مشکلات بوجود آمده؛ مزد چهار ماه گذشته به همراه عیدی و پاداش پایان سال گذشته آنها پرداخت نشده است.

منتظری (قائم مقام گروه نساجی فرقانی)در همین زمینیه با اشاره به مشکلات حاکم بر بازار طی چند سال گذشته گفت: با شرایط به وجود آمده در بازار گروه نساجی فرقانی هنوز شروع به کار نکرده و باید تصمیم‌گیری کند.

او با بیان اینکه تصمیم‌گیری برای شرایط فعلی زمان بر خواهد بود، افزود: قطعا کارگران به کار سابقشان بازخواهند گشت.

 به گفته وی، گروه نساجی فرقانی مشکلات زیادی دارد که در سال جدید افزایش قیمت دلار مزید علت شده تا ما برای شرایط جدید حاکم بر بازار تصمیم‌گیری کنیم.

کد N1856932

وبگردی