آفتاب

نظر رییس شورای شهر تهران درباره جشنواره جهانی فیلم فجر

نظر رییس شورای شهر تهران درباره جشنواره جهانی فیلم فجر

محسن هاشمی رفسنجانی (رییس شورای اسلامی شهر تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه امور فرهنگی و اجتماعی از مهم‌ترین مسایل کشور هستند، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم مردم را بسیج و دنیا را از تفکرات خودمان آگاه کنیم یکی از مهم‌ترین روش‌ها فرهنگ است و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران با برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر نسبت به معرفی ایران به جهانیان و حتی خود مردم ایران اقدام‌های مناسبی را انجام داده است.

او ادامه داد: اگر نگاه جهانی و فرهنگی داشته باشیم اهمیت جشنواره جهانی فیلم فجر بیشتر خود را نشان می‌دهد و به مراتب بالاتری از روش‌های معمول مانند اعزام سخنران به جشنواره‌ها و سمینارهای مختلف یا حتی گفتگو در مجالس و مذاکرات بین‌المللی می‌رسیم.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه سینما هنری بسیار اثرگذار است، گفت: برخی فیلم‌ها با کمترین هزینه بیشترین پیام را منتقل می‌کنند و این نشان می‌دهد که می‌توان با کمک سینما پیام‌هایمان را به دنیا منتقل کنیم.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه هرچه یک جشنواره عظمت بیشتری داشته باشد هنرمندان بین‌المللی بیشتری تقاضای حضور در آن را دارند، اظهار کرد: هرچه جشنواره عظمت بیشتری داشته باشد و تقاضا برای شرکت در آن هم بیشتر باشد، نشانه‌ای از اهمیت کشور برگزارکننده است.‌‌ همان طور که می‌بینیم جشنواره‌های بزرگ دنیا هزینه، تلاش و تبلیغ زیادی دارند تا جشنواره‌ای که برگزار می‌کنند جهانی باشد.

او در پایان گفت: خوشبختانه در این زمینه جشنواره جهانی فیلم فجر علی‌رغم تحریم‌هایی که داشتیم، موفق بوده است و افراد مهمی فیلم‌های خودشان را به این جشنواره فرستادند و البته هنوز هم جا دارد که موفق‌تر شود.

کد N1856680

وبگردی