آفتاب

کشورهای ناقض تحریم‌های ضد روسیه را مجازات می‌کنیم

کشورهای ناقض تحریم‌های ضد روسیه را مجازات می‌کنیم

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که مقام‌های ایالات متحده علیه هر کشور یا نهادی که تحریم‌های روسیه را که بر اساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها وضع شده زیر پا بگذارد، مورد پیگرد قضایی قرار خواهند داد.

این سخنگو، در پاسخ به پرسشی درباره تلاش‌های بالقوه واشنگتن برای اعمال فشار بر مسکو با محدودسازی فعالیت‌هایش، گفت: «ما به‌طور تمام‌وکمال قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها را، همان‌گونه که کنگره مدنظر داشت، به اجرا درمی‌آوریم و در تحریم هر کشور یا نهادی که این قوانین را زیر پا بگذارد، تردید نخواهیم کرد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اظهارنظر در این‌باره که برنامه تحریم مسکو  را به چه صورت می‌خواهد ادامه دهد اظهارنظری نکرد و اعلام کرد: «وزارت خزانه‌داری جزئیات بیشتری درباره این تحریم‌ها و اقدام‌های آتی ارائه نخواهد کرد.»

قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها را «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در آگوست ۲۰۱۷ به امضا رساند. بر اساس این قانون، تحریم‌هایی علیه روسیه، ایران و کره‌شمالی وضع شد و آمریکا و شرکت‌های خارجی از همکاری و تجارت با شرکت‌های مرتبط با برنامه دفاعی و سازمان‌های اطلاعاتی روسیه منع می‌شوند. 

نمایندگان دولت آمریکا مدعی‌ هستند که آنها با اعمال این تحریم‌ها توانستند مانع قراردادهای روسیه به ارزش چندین میلیارد دلار شوند.

پیشتر مقام‌های آمریکا گفتند که تلاش می‌کنند ترکیه را از خرید سیستم موشکی تریومف اس-۴۰۰ منصرف کنند. با این حال، آنکارا بارها عنوان کرد که این قرارداد اجرایی خواهد شد. چندین کشور، از جمله هند، به سیستم موشکی اس-۴۰۰ علاقه نشان داده‌اند. 

در تاریخ شش آوریل، ایالات متحده تحریم‌هایی را علیه ۳۸ فرد روس و شخصیت حقوقی اعمال کرد. این تحریم‌ها بزرگ‌ترین تاجران سلاح از جمله شرکت «روس‌آبورن‌اکسپورت»، مؤسسه مالی روسیه و «روس‌وال» غول بخش آلومینیوم، را هدف قرار دادند. فهرست سیاه آمریکا بسیاری از رؤسای مؤسسه‌های روسی را نیز در بر می‌گیرد؛ از جمله «الکسی میلر»، رئیس گازپروم، «آندری کوستین»، رئیس بانک «وی‌تی‌بی»، «ویکتور وکسلبرگ»، مالک گروه رنووا، «ولادیمیر بوگدانوف»، رئیس شرکت نفتی «سوجونفت‌گاز»، «کریل شامالوف»، عوض هیئت‌مدیره شرکت سیبور و تاجرانی چون «ایگور روتنبرگ»، «اولگ دریپاسکا» و «سلیمان کریموف».    

 

کد N1855977

وبگردی