آفتاب

تجمع اعتراض آمیز مال باختگان صندوق تعاونی روستایی مقابل این سازمان

تجمع اعتراض آمیز مال باختگان صندوق تعاونی روستایی مقابل این سازمان

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز یکشنبه 19 فروردین تجمع اعتراض آمیز مالباختگان صندوق تعاونی روستایی البرز در مقابل سازمان تعاونی روستایی برگزار شد که در این تجمع مالباختگان خواستار احقاق حقوق خود از سوی این سازمان، صندوق توسعه تعاونی البرز و موسسه مالی و اعتباری آرمان بودند.

این صندوق اعتباری در دولت دهم با 170 میلیارد تومان سپرده که از مردم و کشاورزان جذب شد، تاسیس شد که هیئت مدیره آن زمان، سازمان تعاونی روستایی وقت، تعاونی‌های روستایی و موسسه مالی و اعتباری آرمان تشکیل شد اما با ورشکستگی آرمان تمام 170 میلیارد تومان سپرده به حساب این موسسه واریز شد تا از ورشکستگی نجات یابد اما آرمان باز هم دوام نیاورد.

یکی از مالباختگان در این خصوص به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: سهام این صندوق در حالی واگذار شده که این سازمان حق هیچ گونه واگذاری سهام را نداشت.

وی افزود: صندوق اعتباری توسعه البرز از دو سال پیش با 25 شعبه در اقصی نقاط کرج کار خود را آغاز کرده و طی این دو سال 50 میلیارد تومان از سرمایه مردم را به عنوان سپرده جذب کرد.

این مالباخته تصریح کرد: از بهمن ماه سال 95 این صندوق خلاف اساسنامه مبلغی را به صندوق اعتباری ولی‌عصر می‌دهد و در ازای آن ملک دریافت می‌کند و به نوعی پول‌ها تبدیل به ملک می‌شود.

وی افزود:  قرار بوده که قبل از عید نوروز پرداخت مطالبات مردم آغاز شود در صورتی که پولی به مردم پرداخت نشده است.

 

 

کد N1855478

وبگردی