آفتاب

امنیت شغلی نیروی کار یعنی حمایت از کالای ایرانی

امنیت شغلی نیروی کار یعنی حمایت از کالای ایرانی

به گزارش خبرنگار ایلنا، چنگیز اصلانی (دبیر خانه کارگر همدان) درباره گرامیداشت هفته کارگر با بیان اینکه با نگاهی به نامگذاری شعار سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به خوبی درمی‌یابیم که بیش از یک دهه است مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند و این مهم نشان از اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم برای ایشان است، افزود: توسعه اقتصادی با رویکرد حمایت از کالای ایرانی نه به معنی نادیده گرفتن کارگر که به معنی محور قرار گرفتن نیروی‌کار در نظام اقتصادی است.

به گفته وی، توجه به کارگر و تولید ایرانی؛ مهم‌ترین اصل در تحقق شعار سال است امیدواریم همه مسئولان به این امر توجه نشان دهند و درد‌ها و مشکلات کارگران ایرانی را ببینند.

اصلانی، یکی از راهه کارهای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تامین امنیت شغلی کارگر دانست و افزود: امنیت شغلی نیروی کار یعنی حمایت از کالای ایرانی است.

وی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مردم کشورمان باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند اگر این دغدغه و تعصب در همه تولیدات داخلی مورد توجه مردم و مسئولان باشد به حتم شاهد بالندگی اقتصادی در کشور خواهیم بود

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان گفت: واردات کالاهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، مانع رشد دستمزد‌ها و اشتغال‌زایی است و دولت برای همدلی با جامعه کارگری باید واردات کالاهایی مشابه خارجی را متوقف کند.

وی اظهار داشت: حالا که قرار است در سال ۹۷ اقتصاد مقاومتی جنبه عملیاتی به خود بگیرد، جامعه مزدبگیران از دولت این توقع را دارد که به صورت جدی از واردات کالاهای خارجی مشابه تولید داخل جلوگیری کند وتولیدکنندگان داخلی نیز باید در جهت ارتقای تکنولوژی تولید که کیفیت و بهره‌وری را افزایش می‌دهد، تلاش کنند.

اصلانی تاکید کرد: اشتغالزایی در کشور و از بین رفتن بیکاری با الگوسازی فرهنگی و حمایت جدی از تولیدات و تولید‌کنندگان داخلی می‌سر است.

وی در ادامه گفت: با اقدامات صورت گرفته از سوی وزیر بهداشت، سازمان تامین‌اجتماعی با بحران جدی در سال جاری مواجه خواهد شد.

اصلانی افزود: نگرانی‌های مزدی برای بسیاری از کارگران شاغل در کارخانجات بزرگ و صنایع مادر هنوز تمام نشده؛ چراکه مشخص نیست دستمزد آن‌ها که حداقل‌بگیر هستند، چقدر زیاد خواهد شد

دبیر اجرایی خانه کارگرنمایندگان کارگران هنوز هم جای ایستادگی دارند و باید در مذاکرات سایر سطوح مزدی بر ردِ بحث، پافشاری کنند و نگذارند سایر سطوح کمتر از حداقل مزد افزایش پیدا کند.

بازنشستگان از وعده‌های پوچ مسئولان خسته شده‌اند

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان همدان نیز در این جلسه گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی استان همدان از وعده‌های پوچ مسئولان خسته شده‌اند.

حسین قادریان گفت: آنچه مسلم است، قشر بازنشسته از جمله اقشار آسیب پذیر جامعه محسوب می‌شود که همچنان در جستجوی داشتن زندگی بدون دغدغه، روز‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارند و جای سئوال دارد که چنین افرادی چرا باید بازیچه وعده‌های مسئولان قرار گیرند.

وی اظهار داشت: بازنشستگان‌‌ همان کسانی هستند که سالهای سال بدون اعتراض و گله‌ای در جهت اعتلای دولت و نظام خدمت کرده و عمر و جوانی خود را سپری کرده‌اند و حالا پس از ۳۰ سال فعالیت امید به مسئولانی دارند که تنها به وعده و شعار متکی شده‌اند.

جلسه خانه کارگر برای بررسی عناوین و برنامه‌های پیشنهادی هفته کارگر سال ۹۷ با حضور نمایندگان تعدادی از سازمان‌ها و نهادهای مهم استانی برگزار شد و بحث و تبادل نظر برای برگزاری این هفته صورت گرفت و سپس پیش‌نویسی تنظیم شد.

کد N1855456

وبگردی