آفتاب

عدم حمایت از کالای ایرانی ریشه در کمبودهای فرهنگی دارد

عدم حمایت از کالای ایرانی ریشه در کمبودهای فرهنگی دارد

رئیس دانشگاه مازندران گفت: عدم حمایت از کالای ایرانی ریشه در کمبودهای فرهنگی دارد.

به گزارش ایسنا،سید خلاق میرنیا در آیین آغاز سال کاری جدید در دانشگاه مازندران به نامگذاری امسال بنا به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری که امسال را سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری کردند، یعنی کمبودهایی را احساس کردند که این عنوان را برای امسال برگزیدند.

وی افزود:البته این کمبود فقط در خرید کالا نیست بلکه بیشتر کمبود فرهنگی است، ما به یک کمبود فرهنگی دچار شدیم که امروز از کمبود خرید کالای ایرانی حرف می زنیم.

میرنیا با اذعان به این مطلب که کشورهایی که هم اکنون به عنوان کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در جهان مطرح هستند، همگی آنان، دوران سختی را در مقطعی از زمان، پشت سر گذاشتند، تاکید کرد: اما این کمبودها و سختی ها موجب نگردید که آنان از داشته های فرهنگی خودغافل شوند؛ چه بسا به نحو شایسته ای از آن بهره جستند و توانستند این راه سخت را با موفقیت طی کنند.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به توانمندی نظامی کشورگفت: ما از لحاظ نظامی جزء قدرت های برتر دنیا هستیم اما چرا نمی‌توانیم برخی کالاهای کوچک را خودمان تهیه و تولید نماییم؟

وی افزود:چون ذهنیت ما اشکال دارد؛ ما فکر می کنیم که نمی توانیم. هندی ها هم فکر می‌کردند که نمی‌توانند، اما گاندی با پوشیدن لباس بومی هندوستان و استفاده نکردن از کالاها و ماشین های لوکس خارجی، سیاستی را اجرا کرد.

میرنیا خاطرنشان کرد: امروز کشور هند با وجود یک میلیارد و چهارصد و پنجاه میلیون نفر جمعیت، از بزرگ ترین قدرت های اقتصادی دنیا محسوب می‌شود و بازار بزرگ ترین صادر کننده فرش و محصولات کشاورزی دنیا را در اختیار دارد.

رئیس دانشگاه مازندران در بخش دیگری از سخنانش، به جنگ تحمیلی اشاره و خاطرنشان کرد: ایران ابزار و امکانات تراز اقتصادی درجه یک دنیا را دارا است، اما برخی بی مدیریتی‌ها و بی مبالاتی‌ها اجازه نمی دهد که ما در کشور به تراز یک برسیم. چگونه بود که در جنگ موفق شدیم؟ دشمن در طی 8 سال، جنگ را تمام نکرد. بلکه این ما بودیم که جنگ را به سرانجام رساندیم. 

 وی گفت: دشمن امروز نیز همان جنگ را با ما دارد و تنها، سنگرش را تغییر داده است که البته ما نباید فریب بخوریم.

میرنیا در ادامه خاطرنشان کرد: یک کارمند باید آن قدر خوب کار کند که دانشجوی ما انگیزه بگیرد تا درس بخواند؛ عملکرد ما باید به گونه ای باشد که حتی یک نفر چه استاد، چه کارمند و چه دانشجو از دست ما ناراضی نباشد.

رئیس دانشگاه مازندران یادآور شد: کارمند و استاد ما، همگی در جایگاه یک مدیر هستند؛ همه دانشگاهیان باید آنقدر خوب کار کنند تا این فرهنگ خوب کار کردن و پرتلاش بودن در بین مردم علاقه مند و جامعه، نهادینه شود.

میرنیا افزود: دانشگاه محیطی مقدس و دارای سیستم مستقلی است و این اساتید دانشگاه هستند که موجب رشد و شکوفایی کشور می‌شوند.


انتهای پیام

کد N1855301

وبگردی