آفتاب

احزاب در زمینه تحقق شعار سال گام‌های عملی بردارند

احزاب در زمینه تحقق شعار سال گام‌های عملی بردارند

یک عضو جبهه مردمی انقلاب اسلامی گفت: احزاب در زمینه تحقق شعار سال گام‌های عملی بردارند، نه اینکه تنها به تبلیغات و تایید صرف عنوان سال اکتفا کنند.

منیره نوبخت در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اعلام شعار امسال از سوی رهبری با عنوان حمایت ازکالای ایرانی و وظیفه احزاب و جریان‌های سیاسی در قبال تحقق این شعار اظهار کرد: به نظر می‌رسد در این موضوع احزاب می توانند تاثیری جدی داشته باشند. چه از نظر سیاسی و چه از نظر اجتماعی. به طوری که جزو حیطه وظایف احزاب است که فضای سالمی را برای گفت‌وگو در کشور درباره این موضوع ایجاد کنند تا زوایای عمل درباره شعار سال مشخص شود.

وی افزود: احزاب باید به عنوان حلقه واصل میان مسئولان و مردم نظرات ودیدگااه های مردم را اخذ کنند و به منعکس کردن آنها برای مسئولان بپردازند و همچنین تفکر و اندیشه جامعه نسبت به کلیت شعار سال را باز و شفاف سازند.

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه مسئولان و کارشناسان دولت هم باید فرصتی را در اختیار احزاب بگذارند تا آنان دغدغه ‌های خود و مردم را به مسئولان منعکس کنند، اظهار کرد: جریان‌های سیاسی از طرف مردم موظف هستند که دغدغه‌های جامعه را به دولت و مسئولان منتقل کنند؛ چراکه در جامعه چنین کاری تنها برعهده احزاب و رسانه‌ها است تا در جهت تنویر افکار عمومی و تقویت بحث و گفت‌وگو درباره شعار سال کمک کنند.

نوبخت با اشاره به اینکه خود احزاب نیز باید به طور عملی برای تحقق شعار سال کوشش کنند، خاطر نشان کرد: جریانها یا افراد وابسته و عضو احزاب مختلف باید به طور مضاعف متوجه این موضوع باشند که صرف شعار دادن درباره عنوان سال یا تایید کردن آن کاری را از پیش نمی برد و لازم است که آنان در این زمینه گامهای عملی نیز بردارند.

وی افزود: اگر اعضای احزاب مختلف در کارهای اقتصادی دستی دارند که ما می دانیم برخی از آنها چنین هستند باید در جهت اصلاح روشهای خودشان در فعالیت های اجتماعی و اقتصادی عمل کنند و در زندگی فردی نیز به شعار سال توجه داشته باشند.

این عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پایان در پاسخ به پرسشی در زمینه اقدامات تشکل متبوعش برا یحمایت از شعار سال اظهار کرد: ما هنوز در سال جدید جلسه‌ای در سطح وسیع برگزار نکرده‌ایم، ولی امیدوارم در چند روز ‌ آینده نخستین جلسه را در این سطح و با حضور اعضای شورای مرکزی و برخی افراد دیگر برگزار کنیم. که قطعا راجع به شعار سال نیز موضوعاتی را مطرح خواهیم کرد و نتایجی را از آن اتخاذ خواهیم نمود.

انتهای پیام

کد N1855115

وبگردی