آفتاب

ابلاغ دستورالعمل برای ماندگاری اعضای هیات علمی دندانپزشکی در آینده نزدیک

ابلاغ دستورالعمل برای ماندگاری اعضای هیات علمی دندانپزشکی در آینده نزدیک

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و عمومی با اشاره به ابلاغ دستورالعملی برای ارتقای انگیزه و ماندگاری اعضای هیات علمی و نیروهای ضریب کا دندانپزشکی در آینده نزدیک گفت: برنامه ریزی هایی شده که دانشجویان دندانپزشکی بیش از گذشته در عرصه آموزش ببینند.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر حسن رزمی دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی، با اشاره به اقدامات انجام شده در این دبیرخانه در سال گذشته و سیاست های اتخاذ شده و در دست اقدام در سال جدید، جایگزین کردن منابع آزمون دستیاری سال 97 توسط منابع سال 96 و تدوین و اصلاح دستورالعمل ارتقای انگیزش متعهدین ضریب K را از مهمترین اقدامات دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی برشمرد.

وی با تاکید بر دوری از مدیریت جزیره ای و اتخاذ تصمیمات واحد در سیاست گذاری کلان دندانپزشکی اظهار داشت: به منظور ساماندهی رشته های جدید دندانپزشکی کمیته‌ای تشکیل شده که تربیت دانشجویان رشته های زیرمجموعه دندانپزشکی را ساماندهی می کند.

دکتر رزمی با تاکید بر لزوم استفاده از دندانپزشک بومی در مناطق محروم با توجه به بحث عدالت در سلامت به موضوع استفاده از نیروهای فارغ التحصیل دوره کاردانی برای کار در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: تمام تلاش ما استفاده از دندانپزشکان بومی در مناطق محروم است و به تناسب می توان از تمامی نیروهای آموزش دیده استفاده کرد.

دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی با اشاره به تشکیل طرح تحول سلامت دهان و اولویت ها و رویکرد آن اظهار کرد: متمرکز شدن کل خدمات دندانپزشکی اعم از بهداشت، درمان و آموزش، تامین نیروی انسانی مناطق محروم و تشکیل بیمه دندانپزشکی از مباحثی بود که در اولین جلسه این ستاد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد با مدیریت اعتبارات و بودجه و موافقت وزیر محترم بهداشت، هزینه و درآمد مراکز آموزشی و درمانی دندانپزشکی مدیریت شود.

دبیر ستاد طرح تحول سلامت دهان در خصوص تربیت نیروهای حد واسط دندانپزشکی،‌اظهار داشت: ساماندهی و استفاده از نیروهای حدواسط بهداشتی و پیشگیری در عرصه سلامت دهان یکی از اقدامات دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی بوده است که در این راستا اگر این نیروها به خوبی مدیریت شوند و برای آنها برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

وی افزود: می توانیم تمام انرژی خود را معطوف به کارگیری این نیروهای بهداشتکار کنیم، و لازم است برای بکارگیری صحیح تکنیسین های سلامت دهان در جای مناسب در تمام حوزه های وزارت بهداشت برنامه ریزی شود.

دکتر رزمی به بازنگری دانشکده های دندانپزشکی خارجی واجد صلاحیت از سوی وزارت بهداشت اشاره و با تاکید بر خروج 150 تا 200 دانشکده در گروه پزشکی و دندانپزشکی به دلیل عدم کیفیت آموزشی مطلوب اظهار داشت: با پایش جدی که صورت گرفته است از سال 2018 به بعد افرادی که قصد تحصیل در رشته های علوم پزشکی در دانشکده های خارج از کشور را دارند باید از قرار داشتن دانشگاه محل تحصیل در فهرست وزارت بهداشت اطمینان حاصل کنند که در غیر این صورت مدارک آنها ارزشیابی نخواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، دبیر شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی در پایان ساماندهی بیمه ملی دندانپزشکی و عملیاتی کردن آموزش در عرصه دانشجویان دندانپزشکی در مقطع عمومی را از اولویت های این دبیرخانه در سال 97 بر شمرد و تصریح کرد: امیدوارم در سال 97 بخش مهم آموزش در عرصه را به منظور ارتقاء توان آموزشی دانشجویان و هم به عنوان فرصتی برای ارائه خدمت به مردم زیر نظر اساتید دانشگاهی به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام

کد N1854854

وبگردی