آفتاب
سازمان هواشناسی هشدار داد؛

باد و باران کشور را فرا می‌گیرد/ سیلابی شدن رودها

باد و باران کشور را فرا می‌گیرد/ سیلابی شدن رودها

سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز و فردا در مناطق وسیعی از کشور شاهد تشدید بارش، احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید جریان آب رودخانه ها خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار مهر از تشدید بارش، گاهی رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه ای، احتمال آبگرفتگی معابر و تشدید جریان آب رودخانه ها  خبر داد.

احد وظیفه افزود: امروز شنبه در جنوب و شرق کردستان، جنوب زنجان، همدان بویژه مناطق جنوبی، مرکزی، جنوب و شرق ایلام، لرستان، غرب اصفهان، شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب و غرب چهار محال وبختیاری، شمال فارس، شرق کرمانشاه، دامنه های البرز در شمال قزوین، البرز، تهران و سمنان و بتدریج از اواخر وقت نیمه غربی خراسان رضوی و خراسان جنوبی و غرب یزد شاهد این وضعیت خواهیم بود.

وی تاکید کرد: فردا یکشنبه این وضعیت آب و هوایی به جنوب شرق کردستان، شرق کرمانشاه، شرق ایلام، جنوب زنجان، همدان، شمال لرستان، مرکزی، جنوب کهکیلویه و بویراحمد، غرب فارس، شمال شرق تهران، غرب اصفهان، غرب یزد، خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی خواهد رسید.

وظیفه هشدار داد: ویژگی سامانه های فصل بهار احتمال بسیار بالا برای وقوع بارشهای رگباری همراه با رعدوبرق است که به سبب بارش شدید موقت در بازه زمان نسبتا کوتاه منجر به روان آب و سیلاب ناگهانی در مناطق مستعد و از جمله در رودخانه های فصلی و  دره های کوهستانی پرشیب و همچینن وقوع رعدوبرق بویژه در ارتفاعات می شود  لذا توصیه می شود شهروندان عزیز ضمن رعایت نکات ایمنی در حد امکان از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در مناطق یاد شده خودداری کنند.

کد N1854703

وبگردی