آفتاب

۲۹۵ هزار و ۸۶۱ بازدید از موزه‌های مجموعه در نوروز ۱۳۹۷ صورت گرفت

۲۹۵ هزار و ۸۶۱ بازدید از موزه‌های مجموعه در نوروز ۱۳۹۷ صورت گرفت

به گزارش ایلنا، سیدرحمت اله رئوف حنان (مدیر مجموعه تاریخی نیاوران) گفت: با ورود ۸۴ هزار و ۵۲۱ گردشگر به مجموعه نیاوران و ثبت تعداد ۲۹۵ هزار و ۸۶۱ نفر- بازدید از موزه‌های این مجموعه در دوازده روز نخست سال جاری، مجموعه نیاوران شاهد افزایش ۱۵ درصدی آمار ورود نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته بوده است.

وی تشریح کرد: این مجموعه در تاریخ‌های سوم، چهارم و یازدهم فروردین ماه سال جاری شاهد حضور حداکثری گردشگران بوده و در روز سوم فروردین ماه با ورود ۸ هزار و ۱۹۲ گردشگر و ثبت ۲۸ هزار و ۳۶۸ نفر- بازدید از پنج موزه این مجموعه، رکورد بازدیدهای نوروزی در سال جاری شکسته شد.

بر اساس این گزارش، کاخ اختصاصی نیاوران با ورود ۷۷ هزار و ۸۸۲ بازدیدکننده و کوشک احمدشاهی با ۴۸ هزار و ۲۱۲ بازدیدکننده، بیشترین میزان بازدید از موزه‌های مجموعه نیاوران را در این مدت به خود اختصاص داده است.

همچنین موزه‌های خودروهای اختصاصی با ۳۶ هزار و ۵۸۱ بازدیدکننده، جهان نما با ۳۰ هزار و ۲۳۸ بازدیدکننده و کتابخانه سلطنتی با ۱۸ هزار و ۴۲۷ بازدیدکننده به ترتیب پر بازدید‌ترین موزه‌های این مجموعه طی دوازده روز نخست سال جاری بودند.

رئوف افزود: مجموعه نیاوران به عنوان یکی از پر بازدید‌ترین سایت‌های گردشگری کشور، نوروز امسال هم با تدارک ویژه برنامه‌های متنوع با دستی پر به استقبال گردشگران رفت. برپایی جشنواره اقوام ایرانی با موضوع میراث فرهنگی، سوغات و صنایع دستی با هدف حمایت از کالای ایرانی، صنعتگران و هنرمندان، اجرای نمایش ویژه کودکان، موسیقی و مراسم آئینی محلی اقوام مختلف از قبیل کردی، آذری، ترکمن، تربت جام، بجنوردی، بختیاری و بوشهری، نمایش سیاه بازی، موسیقی سنتی، برگزاری مسابقه عکس و همچنین راه اندازی غرفه عکاسی قاجاری از جمله برنامه‌های مجموعه نیاوران در طول ایام نوروز بود.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در ادامه گفت: به منظور خدمات رسانی بهتر به گردشگران نوروزی با برنامه ریزی و تشکیل جلسات متعدد با واحدهای اجرایی پیش از ایام نوروز، این مجموعه آماده استقبال از گردشگران شد که می‌توان به بسترسازی فنی مناسب و اضافه نمودن و راه اندازی ۶ پایگاه فروش بلیط الکترونیک و ارتقاء نرم افزار فروش بلیط، فعال سازی فروش بلیط اینترنتی موزه‌ها و همچنین راه اندازی گیت کنترل تردد در مبادی ورودی با همکاری مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری سازمان میراث فرهنگی، ساماندهی و سرویس مجدد تابلوهای راهنمای مسیر در محوطه و همچنین بهسازی و استانداردسازی روشنایی محوطه و موزه‌ها اشاره کرد.

مدیر مجموعه نیاوران در ادامه گفت: تجهیز سیستم رادیو و تهیه فایل صوتی با صدای گرم گوینده رادیو به منظور معرفی موزه‌ها و اطلاع رسانی به مخاطبین در زمان فعالیت موزه‌ها، راه اندازی کیوسک اطلاع رسانی و معرفی موزه‌ها در دو نقطه از محوطه، چاپ بروشور معرفی به دو زبان فارسی و انگلیسی، طراحی و نصب بنرهای اطلاعات ضروری برای بازدیدکنندگان در نقاط مختلف مجموعه دیگر اقدامات را تشکیل می‌داد.

وی در پایان گفت: بهسازی فضاهای عمومی اعم از گلکاری، باز پیرایی درختان، غرس نهال و گل، کاشت چمن، تزئینات فضاهای عمومی و آراستگی آن بخش دیگری از فعالیت‌های این مجموعه در این زمینه بود.

هماهنگی جهت استقرار اورژانس درمانی در محوطه این مجموعه جهت ایجاد امنیت بیشتر و همچنین ایجاد ایستگاه جمعیت هلال احمر شهرستان شمیرانات با هدف خدمات رسانی و آموزش به همراه تدارک برنامه‌های آموزشی ویژه برای کودکان در این زمینه از دیگر اقدامات این مجموعه در ایام نوروز بود.

کد N1854612

وبگردی