آفتاب

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و واکنش مسکو/ پیشنهاد «فارین پالسی» به واشنگتن درباره برجام/ جراحت ۶ خبرنگار در جریان اعتراض‌های روز گذشته غزه

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و واکنش مسکو/ پیشنهاد «فارین پالسی» به واشنگتن درباره برجام/ جراحت ۶ خبرنگار در جریان اعتراض‌های روز گذشته غزه

به گزارش ایلنا، -دولت آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه گروهی از سرمایه‌داران و چهره‌های سیاسی روسیه اعمال کرد.

-وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های تازه آمریکا علیه شرکت‌ها و مقام‌های ارشد روسیه را بدون پاسخ سخت نخواهیم گذاشت.

-منابع دیپلماتیک اعلام کردند، آمریکا بار دیگر صدور بیانیه‌ای از سوی شورای امنیت با درخواست برای انجام تحقیقات مستقل در زمینه درگیری‌های بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را ناکام گذاشت.

-صدها معترض پاکستانی برای محکوم کردن کشتار ۱۸ نفر به دست نیروهای هند در منطقه مورد مناقشه همیالیایی در کشمیر، در سراسر این کشور تظاهرات کردند.

-وزیر دفاع آمریکا در پی تصمیم رئیس‌جمهور کشورش، فرمان استقرار چهار هزار گارد ملی در مرز مکزیک را مورد تأیید قرار داد.

- «وندی شرمن» معاون سابق وزیر خارجه آمریکا گفت که رئیس‌جمهوری فعلی این کشور با خروج از توافق هسته‌ای با ایران به کره شمالی نشان خواهد داد، آمریکا غیرقابل اعتماد است.

-نشریه فارین‌ پالسی به دولت آمریکا پیشنهاد کرده به جای خروج از برجام تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را به بازرسی از مراکز ایران مشروط کند.

- «بلک فارنهولد» یک عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا در پی متهم شدن به آزار جنسی از سمتش استعفا کرد.

- رژیم صهیونیستی در جریان تظاهرات‌های روز جمعه در نوار غزه دست‌کم ۶ خبرنگار را با شلیک گلوله مجروح کرده است.

-دولت آمریکا بار دیگر از صدور بیانیه پیشنهادی کویت که خواستار تحقیق درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه تظاهرات ‌کنندگان در غزه است، جلوگیری کرد.

- «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه ژاپن در یک گفت‌وگوی تلفنی بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ تأکید کردند.

 

کد N1854359

وبگردی