آفتاب

قوای سه‌گانه می‌توانند اثرات سازنده‌ای را در اجرایی‌شدن شعار سال داشته باشند

قوای سه‌گانه می‌توانند اثرات سازنده‌ای را در اجرایی‌شدن شعار سال داشته باشند

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: استفاده مسئولان از کالای ایرانی در حمایت مردم از کالاهای تولید داخل تاثیرگذار است ولی مهمتر از این مسئله تصمیم و اراده مسئولین در تحقق شعار سال است.

اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تاثیر استفاده مسئولان از کالای ایرانی بر حمایت مردم از کالای ایرانی گفت: ما باید در این خصوص تصمیماتی را در بحث قانونگذاری داشته باشیم و آنها را اجرایی کنیم. سیاست حمایت از کالای ایرانی باید در مجلس نیز اجرا شود. قوانینی نیز در رابطه با استفاده از حداکثر توان ظرفیت داخل به منظور حمایت از تولیدکنندگان وجود دارد اما متاسفانه علیرغم این قوانین ما در مقام اجرا شاهد اجرایی شدن آنها نیستیم.

وی در ادامه گفت: ما امروز باید آسیب‌شناسی انجام دهیم و ببینیم مشکل این قوانین در کجاست که عده‌ای از آن سوءاستفاده می کنند. در بخش نظارتی نیز باید بر قوانینی که وضع می شود حتی بر آیین‌نامه‌هایی که تحت عنوان تصمیمات دولت مطرح می شود، نظارت داشته باشیم.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس گفت: دولتمردان، مجلس و قوه قضائیه همگی می توانند اثرات عمیق و سازنده‌ای را در اجرایی شدن شعار سال با استفاده از کالای ایرانی و تشویق دیگران به استفاده از کالای ایرانی و همچنین وضع قوانین و نظارت بر اجرای آنها داشته باشند.

قره‌خانی در پایان گفت: من نیز کالایی که مصرف می کنم اغلب ساخت داخل است اما اجناسی مانند تلویزیون و موبایل ساخت داخل کشور وجود ندارد و عمدتا خارجی هستند. لذا در این موارد که اجتناب ناپذیر هستند از کالای خارجی استفاده می کنم. اما در موارد دیگر به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخل از کالای ایرانی استفاده می کنم.

انتهای پیام

کد N1854345

وبگردی