آفتاب
عاشیق احد ملکی به مهر گفت:

زندگینامه شهیدِ عاشیق کتاب می‌شود/ انجام چند کار پژوهشی

زندگینامه شهیدِ عاشیق کتاب می‌شود/ انجام چند کار پژوهشی

یکی از هنرمندان موسیقی اقوام ایران در تشریح تازه ترین فعالیت های موسیقایی خود از تدوین یک کتاب با موضوع زندگی شهید عاشیق بشیر شهریوری سخن گفت.

عاشیق احد ملکی علیشاه از هنرمندان و پژوهشگران موسیقی نواحی آذربایجان به خبرنگار مهر گفت: یکی از فعالیت هایی که به تازگی کارهای مقدماتی آن را آغاز کرده ام پژوهشی با محوریت یکی از هنرمندان شهید منطقه آذربایجان شرقی با نام بشیر شهریوری است که سال ۶۲ در عملیات بستان به شهادت رسید. این هنرمند خدمات ارزنده ای برای اعتلای موسیقی عاشیقی انجام داده بود و من به دنبال این هستم که بتوانم کتابی با محوریت این شهید هنرمند منتشر کنم.

وی ابراز امیدواری کرد سازمان بسیج هنرمندان یا حوزه هنری بتوانند مساعدت هایی را در این زمینه انجام دهند.

ملکی درباره دیگر کاری که در دست انجام دارد، گفت: کار دیگری که تصمیم دارم آن را به صورت تالیفی ارایه دهم، اثری با محوریت عاشیق پناه شیروانلو است که وی از هنرمندان صاحب نام موسیقی کشور آذربایجان است و من تصمیم داریم با انتشار این اثر پژوهشی علاقه مندان را با کارهای او آشنا کنم. وظیفه ما هنرمندان است که برای هرچه بهتر شناساندن فعالیت پیشگامان موسیقی اقوام ایران نهایت تلاش خود را انجام دهیم. 

این نوازنده در پایان با اشاره به فعالیت هایش در حوزه اجرای زنده بیان کرد: صحبت هایی برای حضورم در جشنواره موسیقی نواحی کرمان انجام گرفته که بتوانم همواره با گروه «عاشیقلار» در این دوره از جشنواره حضور داشته باشم. ضمن اینکه رایزنی هایی نیز برای برگزاری چند کنسرت در تهران و شهرستان ها شده که اگر هزینه ها اجازه بدهد قطعا در سال جاری کنسرت هایی را برگزار می کنیم. البته برای برگزاری کنسرت در کشورهای گرجستان و آلمان نیز مذاکراتی صورت گرفته اما چون هنوز به قطعیتی در این زمینه نرسیدم نمی توانم به طور دقیق درباره آن اطلاع رسانی کنم.

کد N1854302

وبگردی