آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

محمد طلوعی از خاورمیانه خیالی نوشت/ بازسازی هفت گنبد نظامی

محمد طلوعی از خاورمیانه خیالی نوشت/ بازسازی هفت گنبد نظامی

محمد طلوعی از آماده انتشار شده تازه‌ترین اثری داستان خود با عنوان «هفت گنبد» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد طلوعی از انتشار قریب الوقوع تازه‌ترین اثر داستانی خود با عنوان «هفت گنبد» خبر داد.

وی که سال گذشته را با انتشار رمان تحسین شده «آناتومی افسردگی» سپری کرده بود در اثر تازه خود سراغ مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه رفته که همگی آنها با محوریت سفر نوشته شده است.

این نویسنده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این اثر عنوان داشت: این اثر شامل هفت داستان‌ است که همگی در کشورهای اطراف ایران می‌گذرد و با عناوین خواب برادر مرده، آمپایه بارن، بدو بیروت بدو، امانت‌داری خاندان آباشیدزه، لوح غایبان، خانه‌ی خواهری و دو روز مانده به عدن در یک مجموعه گردآوری شده است.

وی ادامه داد: کشورهای افغانستان، عراق، لبنان،  ارمنستان،  گرجستان، عمان و سوریه کشورهایی هستند که این داستان‌ها در آن‌ها روی داده و من برای نوشتن هر کدام از این داستان‌های به این کشورها سفر کرده‌ام. حتی به سوریه در حال جنگ نیز برای نوشتن داستانم سفر کرده‌ام.

طلوعی افزود: این مجموعه در یک بازه پنج ساله نوشته شده و می‌توانم بگویم که هر کدام از این داستان‌ها بازسازی دوباره‌ یک داستان از داستان‌های مجموعه هفت پیکر نظامی است.

این نویسنده همچنین بیان داشت: داستان‌های این مجموعه بیشتر راجع به سرنوشت مشترک آدم‌هایی است که در این جغرافیای باستانی زندگی می‌کنند. آدم‌هایی که سرگذشت‌هاشان از زندگی‌های هم گذشته و باز دوباره به هم گره می‌خورد. در یک بیان خلاصه می‌توانم بگویم که هفت گنبد داستان جنگ‌ها و صلح‌ها و ارزوها در خاورمیانه‌ خیالی است، جایی بدون مرز.

 این مجموعه داستان از سوی نشر افق منتشر می‌شود.

کد N1854294

وبگردی