آفتاب

توسعه اشتغال خرد و فقرزدایی، برنامه‌ رییس‌جمهور در سال ۹۷

توسعه اشتغال خرد و فقرزدایی، برنامه‌ رییس‌جمهور در سال ۹۷

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار کرد: فقرزدایی و ایجاد عدالت، کاهش نابرابری و توسعه اشتغال از سیاست‌های دولت و این وزارتخانه است.

وی با بیان اینکه توسعه اشتغال خرد و فقرزدایی از جمله برنامه‌های رییس‌جمهور در سال‌جاری است، افزود: ایلام یکی از استان‌هایی است که در طول هشت سال دفاع مقدس و دفاع از مرزها حق بسیاری بر گردن کشور و نظام دارد و تمام تلاش دولت و مسئولان سوق دادن آن به شرایط بهتر و کاهش نابرابری‌ها و افزایش عدالت است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از چالش‌های پیش روی کشور فقدان مهارت جوانان به‌ویژه در میان دانش‌آموختگان دانشگاهی است و به‌رغم توسعه مراکز آموزش عالی مهارت‌های کاربردی در اختیار آنان قرار نمی‌گیرد که باید این رویه اصلاح شود.

ربیعی ابراز امیدواری کرد: با آموزش، فقدان مهارت نیرو متخصص در استان ایلام را جبران و در راستای اهداف وزارت و شعار فقرزدایی این مسایل را پیگیری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در این دیدار گفت: موضوع اشتغال جوانان و بیکاری به چالشی برای کشور و نظام تبدیل شده است که دولت باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی افزود: دولت نیز در این زمینه با تمام توان برای ایجاد اشتغال گام های مثبتی برداشته است و امیدواریم با توانمندی و اخلاص این وزارتخانه و همدلی استاندار ایلام و نمایندگان مجلس مشکلات مردم رفع شود.

وی گفت: با وجود مشکلات فراوان برنامه های خوبی اجرا شده هر چند به وضعیت مطلوب نرسیده اما امیدواریم با سفر وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی مشکل اشتغال که دغدغه اصلی استان است رفع شود.

کد N1853742

وبگردی