آفتاب

خجالت می‌کشند بگویند مردم فلسطین حق تشکیل دولت دارند

خجالت می‌کشند بگویند مردم فلسطین حق تشکیل دولت دارند

به گزارش ایلنا، «حمد بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر سابق قطر در توییتر خود نوشت که زمانی که می‌گوییم «اسرائیلی ها حق دارند که در سرزمین‌های خود در امنیت زندگی کنند، موضوعی که از سال‌ها پیش و همچنان نیز بر آن تاکید دارم، خجالت می‌کشیم که بگوییم فلسطینی‌ها نیز همین حق را دارند».

وی در ادامه نوشت: «قطر به مضحکه‌ای تبدیل شده است که پول‌هایش را برای معاملات غیرمعمول یا لابی با کشورهای صاحب تصمیم هدر می‌دهد».

این مقام سابق قطری افزود: «نیازمند آن هستیم که بر آنچه لازم بوده و به نفع ملت‌هایمان است تاکید کنیم و بگویم و انجام دهیم؛ باید تلاش‌هایمان را بر آنچه پیشتر گفته‌ام و همانا منفعت ملت‌هایمان است، تمرکز کنیم».

وی در واکنش به بحران خلیج فارس و قطع روابط مصر، سعودی، امارات و بحرین با قطر نیز گفت: «طبیعت بشر این است که دیکتاتوری را نمی پذیرد، حتی اگر این رفتار از سوی نزدیک‌ترین افراد به شما باشد. آنچه که ما امروز به آن نیازمند هستیم، مشورت و تلاش برای اصلاح آن مواردی است که روابطمان را نابود کرده است».

پیشتر «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در مصاحبه با نشریه آمریکایی آتلانیتک بدون اینکه بر حق فلسطینیان برای تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس اشاره ای داشته باشد، گفته بود که اسرائیلی‌ها حق دارند در سرزمین‌های خود در صلح زندگی کنند.

 

کد N1853689

وبگردی