آفتاب

رونمایی از آلبوم آهنگساز ایرانی در لندن و بوینس‌آیرس/اجرای «پژواک پارسی» در فرانسه، آرژانتین و ترکیه

رونمایی از آلبوم آهنگساز ایرانی در لندن و بوینس‌آیرس/اجرای «پژواک پارسی» در فرانسه، آرژانتین و ترکیه

امیرمهیار تفرشی‌پور (موسیقیدان و آهنگساز) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن اعلام این خبر گفت: روز شنبه 18 فروردین از ساعت‌های 14 و 15:30 در در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر شهر بوینس آیرس مسترکلاس و سمینار آهنگسازی را همراه با پروفسور اسکار رودریگوس برگزار خواهم کرد.

این آهنگساز در ادامه افزود: قسمت اول این برنامه که از ساعت 14 به وقت بوینس آیرس آغاز می‌شود به معرفی موسیقی من و دیگر آثار آهنگسازان ایرانی با انتخاب خودم، اختصاص دارد. در این بخش از آلبوم «پژواک پارسی» از ساخته‌هایم که توسط نشر ناکسوس راهی بازار شده نیز رونمایی می‌شود. این آلبوم با رهبری استاد علی رهبری اجرا و ضبط شده است. پس از آن نیز به تجزیه و تحلیل قطعات این آلبوم خواهیم پرداخت.

وی همچنین عنوان کرد: از ساعت 15:30 نیز مسترکلاسی با حضور آهنگسازان این دانشکده برگزار می‌شود که صرفا به آهنگسازی برای ساز هارپ و ارکستر اختصاص دارد. دانشجویان در این مسترکلاس آثار خودشان را ارائه می‌دهند که پس از بررسی و تحلیل، این آثار به صورت زنده در آنجا به اجرا درمی‌آید.

امیرمهیار تفرشی‌پور درباره رونمایی از آلبوم خود در انگلستان نیز گفت: برنامه بعدی رونمایی از این آلبوم در کالج موسیقی سیرینیتی در شهر لندن برگزار خواهد شد. این برنامه سه هفته دیگر اجرا می‌شود و در آنجا نیز یکی از آثار آلبوم «پژواک پارسی» را به‌صورت زنده اجرا خواهند کرد.

این آهنگساز افزود: اولین رونمایی آلبوم «پژواک پارسی» اسفند ماه گذشته در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد که آقای یسپا لوتزهوفت (مدیر هنری آنسامبل آتلاس در کپنهاگ) به بررسی این آلبوم پرداخت. آثار این آلبوم امسال و سال آینده به صورت کنسرتو برای هارپ و ارکستر در ترکیه، فرانسه و آرژانتین اجرا خواهد شد.

کد N1853578

وبگردی