آفتاب

افتتاح دو مرکز درمانی در ایلام/ بررسی آسیب‌های اجتماعی استان

افتتاح دو مرکز درمانی در ایلام/ بررسی آسیب‌های اجتماعی استان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص اعتبار ۳۵۹ میلیارد تومانی برای توسعه اشتغال در استان ایلام خبر داد و گفت: ایلام به علت مسائل اقتصادی و فرهنگی گرفتار برخی آسیب های اجتماعی است. طی امروز و فردا مسائل اجتماعی مبتلابه ایلام مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

علی ربیعی در گفت‌وگو با ایسنا، به بیان گزارشی از سفرش به ایلام پرداخت و اظهار کرد: امروز به ایلام آمدیم که بیست و سومین سفر استانی ما در دولت دوازدهم و سومین سفر در سال ۹۷ محسوب می شود.

وی افزود: هدف اولویت دار ما سفر به استان های مرزی است زیرا باید ظرفیت سازی اشتغال و برنامه های رفاهی در این مناطق بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افتتاح دو پروژه درمانی به منظور افزایش رفاه عمومی در شهرستان های مهران و دره شهر استان ایلام خبر داد و گفت: چندی پیش نیز سه مرکز درمانی تامین اجتماعی در این استان به بهره برداری رسیده بود و به این ترتیب شمار مراکز درمانی جدید در چهار سال اخیر در این استان به پنج مورد رسید.

ربیعی ادامه داد: ایلام به علت مسائل اقتصادی و فرهنگی گرفتار برخی آسیب های اجتماعی است. برخی آسیب های خاص مبتنی بر جنسیت نگرانی هایی را ایجاد کرده و البته با اقدامات انجام شده میزان خودکشی در این استان کنترل شده است. طی امروز و فردا مسائل اجتماعی مبتلابه ایلام مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین تقویت اورژانس اجتماعی و مشاوره های مبتنی بر مسائل منطقه و نوع کار اجتماعی را دنبال خواهیم کرد.

وی همچنین به تشکیل کارگروه استانی اشتغال خرد و فراگیر در جریان این سفر اشاره و عنوان کرد: ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار اشتغال فراگیر و ۲۱۶ میلیارد تومان اعتبار جهت اشتغال روستایی استان درنظر گرفته ایم که ۳۲۹ میلیارد تومان می‌شود. همچنین ۳۰ میلیارد تومان سهم صندوق کارآفرینی امید برای اعطای وام های چهار و هشت درصدی است و روی هم رفته  رقم خوبی خواهد شد.

ربیعی تاکید کرد: امیدواریم فرصت های شغلی در گردشگری، حمل و نقل، صنایع بسته بندی و خدمات را در سال جدید ساماندهی کنیم و به تعداد قابل توجهی شغل برسیم و تا نیمه سال جاری سهم اشتغال روستایی را افزایش دهیم.

انتهای پیام

کد N1853413

وبگردی