آفتاب

واکنش دادستان مازندران نسبت به رهاسازی خونابه در رودخانه چالوس

واکنش دادستان مازندران نسبت به رهاسازی خونابه در رودخانه چالوس

به گزارش ایلنا، سید یونس حسینی عالمی دادستان مرکز استان در این خصوص گفت: به‌دنبال انتشار ویدئویی در فضای مجازی از رهاسازی خونابه یک کشتارگاه در رودخانه چالوس  دستورات قضای مناسب از سوی این دادستانی نسبت به این تخلف صادر شد.

سیدیونس حسینی‌عالمی افزود: این کشتارگاه در کنار رودخانه حفاظت‌شده چالوس و در مجاورت منطقه مسکونی قرار دارد و طی دو سال اخیر از طریق دامپزشکی، بهداشت، نیروی انتظامی، محیط زیست و شهرداری این موضوع پیگیری شده است.

وی بیان کرد: در سال گذشته این کشتارگاه به‌صورت مقطعی به‌مدت ۱۰ روز تعطیل شد اما برای مردم از لحاظ تأمین گوشت مورد نیاز و همچنین برای قصابان مشکل به‌وجود آمد و با مسائل دیگری از قبیل افزایش قیمت گوشت و همچنین نواقص بهداشتی ذبح در خانه همراه بود، مواجه می شدیم.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه با پلمب این کشتارگاه اقدامات مثبت هم در ارتباط با آن انجام شد، خاطرنشان کرد: در آن برهه زمانی نواقص بهداشتی برطرف شد، نصب منبع برای تخلیه خونابه، سرامیک کف و آسفالت محوطه کشتارگاه، در زمینه نگهداری دام و کشتار نیز اقداماتی انجام شد اما تنها نقص آن عدم کارایی سیستم تخلیه فاضلاب کشتارگاه است که به رودخانه چالوس می‌ریزد.

دادستان مرکز استان  با بیان اینکه در حال حاضر کشتارگاه زیر نظر شهرداری و اتحادیه قصابان است، تصریح کرد: بر اساس دستور دادستان چالوس امر پلمب این واحد کشتارگاهی ابلاغ شده است، یادآور شد: به‌دلیل مسائل و مشکلاتی که در تأمین گوشت با این حجم مسافر در تعطیلات نوروز به‌وجود می آید، این دستوردر تاریخ تعیین شده  اجرا می شود و تا رفع کامل نواقص بهداشتی آن، تعطیل خواهد بود و افراد برای کشتار دام به شهرهای مجاور مراجعه کنند.

حسینی‌عالمی با اشاره به اینکه نظر کلی برای کشتارگاه چالوس، کشتارگاهی صنعتی است، ادامه داد: زمین برای کشتارگاه خریداری و پیمانکار آن نیز تعیین شده و برخی اقدامات نیز در حال انجام است اما این امر پروسه‌ای است که به لحاظ زمانی باید طی شود و این مسأله یعنی کشتارگاه به‌صورت صنعتی محقق شود.

کد N1853247

وبگردی