آفتاب

حمایت از کالای ایرانی، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است

حمایت از کالای ایرانی، تحقق شعار اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) گفت: توجه به کارگر و تولید ایرانی؛ مهم‌ترین اصل در تحقق شعار سال است. امیدواریم همه مسئولان به این امر توجه نشان دهند و درد‌ها و مشکلات کارگران ایرانی را ببینند.

او با بیان اینکه با نگاهی به نامگذاری شعار سال‌های گذشته مقام معظم رهبری به خوبی درمی‌یابیم که بیش از یک دهه است مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند و این مهم نشان از اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم برای ایشان است، افزود: توسعه اقتصادی با رویکرد حمایت از کالای ایرانی نه به معنی نادیده گرفتن کارگر که به معنی محور قرار گرفتن نیروی‌کار در نظام اقتصادی است.

به گفته وی، یکی از راههکارهای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی تامین امنیت شغلی کارگر است. امنیت شغلی نیروی کار یعنی حمایت از کالای ایرانی است.

او در ادامه گفت: از سوی دیگر موضوع «فاصله طبقاتی» موضوعی بسیار مهم در بحث تحقق شعار سال است. هرچند فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه کمتر باشد قاعدتا مشکلات اقتصادی کمتری خواهیم داشت.

او گفت: از منظری دیگر برای کشور جمهوری اسلامی ایران که مصمم است از تولیدات داخلی حمایت کند، ضرورت نظارت جدی و دقیق مسئولان نسبت به تولید کالای با کیفیت ایرانی است.

کریمی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند مردم کشورمان باید نسبت به کالای ایرانی تعصب داشته باشند. اگر این دغدغه و تعصب در همه تولیدات داخلی مورد توجه مردم و مسئولان باشد به حتم شاهد بالندگی اقتصادی در کشور خواهیم بود

دبیر خانه کارگر با بیان اینکه متأسفانه برخی مسئولان تنها شعار حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی سرمی‌دهند و در عمل مدافع واردات کالای خارجی هستند، افزود: این درحالی‌ست که واردات بی‌رویه به معنای نابودی کامل ظرفیت‌‌های تولیدی داخل است.

کد N1853207

وبگردی