آفتاب

خانه هنرمندان میزبان عکاس ایتالیایی

خانه هنرمندان میزبان عکاس ایتالیایی

به گزارش ایلنا، نمایشگاه عکس آلدو سلوچی عکاس ایتالیایی با عنوان «جهان غوطه‌ور» با همکاری خانه هنرمندان ایران و سفارت ایتالیا در ایران ۱۷ تا ۲۷ فروردین در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

در این نمایشگاه آلدو سلوچی ۱۵ عکس که گزیده‌ای از چهار مجموعه است را در معرض دید مخاطبان قرار می‌دهد.

سلوچی طراحی و نقاشی را از کودکی آغاز کرد و در کنار هنر به ورزش‌های دریایی و غواصی علاقه دارد؛ آب همواره جذابیت خاصی برای او داشته است و از این عنصر در آثارش به شکلی بدیع و شاعرانه استفاده می‌کند. الدو در آثارش آب را از بستر اصلی‌اش جدا کرده و به جزییات هندسی و سیالیت آن توجه کرده است. او در عکس‌های خود فرم‌های زیبا و درخشانی از آب را به نمایش می‌گذارد. سلوچی که مجذوب دنیای عکاسی و ویرایش کامپیوتری عکس است، با آثار خود به شکلی تاثیرگذار، خودجوش و خارج از هرگونه قاعده با مخاطب ارتباط برقرار می کند.

مارگریت اتوود شاعر و نویسنده کانادایی درباره عکس‌های او می‌گوید: «آب هر دو عنصر حیاتی و اسرار آمیز است، اسرار را پنهان می‌کند، آن را سازگار می‌کند. به‌طور مشابه، زندگی هنرمند شکل می‌گیرد و به خود اجازه می‌دهد تا با این تصاویر مفهومی و رویایی شکل بگیرد.»

سلوچی نمایشگاه‌های انفرادی متعددی را در ایتالیا برگزار کرده است و آثار وی در مجموعه‌های شخصی متعددی نگهداری می‌شوند.

نمایشگاه عکس آلدو سلوچی جمعه ۱۷ فروردین ساعت ۱۷ در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۲۷ فروردین میزبان علاقه‌مندان است.

کد N1853051

وبگردی