آفتاب

مروری بر اتفاقات ورزش ایران و جهان در تعطیلات نوروز

مروری بر اتفاقات ورزش ایران و جهان در تعطیلات نوروز

به گزارش ایلنا، نوروز 97 برای اهالی ورزش و علی الخصوص فوتبالی ها بسیار شلوغ بود و اتفاقات ویژه ای در آن رخ داد. با این حال تعطیلی 13 روزه باعث شد تا آنچنان که باید و شاید به این اتفاقات پرداخته نشود و خیلی ها در جریان اخبار قرار نگیرند. در ادامه نگاهی خلاصه وار به اتفاقات مهم ورزش در تعطیلات نوروز خواهیم داشت:

دوم فروردین:

مسعود شجاعی در نشست مطبوعاتی پیش از دیدار با تونس از بازگشت به تیم ملی ابراز خوشحالی کرد و اعلام کرد باعث افتخارش است که در بهترین تیم آسیا بازی می کند.

سوم فروردین:

×زلاتان ابراهیموویچ در پیامی رسمی از باشگاه منچستر یونایتد خداحافظی کرد و به دوران حضور خود در این تیم انگلیسی پایان داد. زلاتان فوتبال‌آمریکا و باشگاه ال ای گلکسی را برای ادامه فوتبالش انتخاب کرد.

×تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه به مصاف تونس رفت و در نهایت این مسابقه با برتری 1-0 تیم آفریقایی به اتمام رسید. تک گل این دیدار در دقیقه 71 توسط میلاد محمدی به اشتباه وارد دروازه علیرضا بیرانوند شد. ملی پوشان در این مسابقه و در زمین نه چندان مساعد المپیک رادیس نتوانستند بازی همیشگی خود را به نمایش بگذارند و بعد از حدود یک سال دوباره شکست خوردند.

×سیمه مدافع کروات تراکتورسازی به دلیل عملکرد ضعیف در این تیم با دستور آجرلو، مدیرعامل باشگاه قرارداد خود را فسخ کرد و از این تیم جدا شد.

×تیم والیبال اسکرا بلهاتوف لهستان با قبول شکست برابر لوبه ایتالیا از گردونه مسابقات لیگ قهلرمانان اروپا حذف شد. میلادی عبادی پور بازیکن ملی پوش و ایرانی تیم لهستانی در این مسابقه حضور داشت و شاهد حذف تیمش بود.

×تیم ملی فوتبال برزیل در دیداری دوستانه با نتیجه 3-0 از سد میزبان جام جهانی یعنی روسیه گذشت و بار دیگر نشان داد یکی زا مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی پیش رو خواهد بود. در دیگر دیدارهای مهم آرژانتین با دو گل از سد ایتالیا گذشت و جدال حساس اسپانیا و آلمان با نتیجه مساوی 1-1 تمام شد.

چهارم فروردین:

×بازیکنان تیم فوتبال پدیده بعد از عملی نشدن وعده های مدیریت باشگاه و حل نشدن مشکلات مالی بار دیگر دست به اعتصاب زدند و در تمرینات این تیم شرکت نکردند.

×تیم ملی فوتبال ایران به منظور دیدار با تیم ملی الجزایر، تونس را ترک کرد و راهی اتریش شد.

×در سومین روز از رقابت های جام جهانی تیراندازی معلولان جهان ساره جوانمردی با ثبت نمره 8/232 به مدال طلای ماده ده متر تپانچه بادی دست پیدا کرد و بار دیگر افتخار آٰفرینی کرد.

×تیم ملی اسکواش ایران نیز در رقابت های مردان آسیا به مدال برنز رسید و در رده سوم قرار گرفت.

×اولین تمرین تیم فوتبال استقلال در سال 97 با حضور وینفرد شفر و یک مدرس آلمانی برگزار شد.

پنجم فروردین:

×نخستین تمرین تیم ملی فوتبال ایران در اتریش زیر نظر کی روش و کادر فنی برگزار شد.

×تیم تپانچه خفیف معلولان ایران در رقابت های 50 متر موفق به کسب مدال طلا شد. تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان کشورمان با ترکیب ساره جوانمردی، سمیرا ارم، خدیجه رستمی، معصومه خدابخشی، رقیه شجاعی، زهرا غلام زاده، مجید فلاح اردشیر و مهدی زمانی در این مسابقات حضور یافت.

×وزیر ورزش و جوانان دیداری را با رئیس جمهور داشت که در این دیدار دکتر روحانی توجه ویژه ای به تیم ملی فوتبال داشت و همین مساله موجبات قدردانی تاج را فراهم کرد.

×تیم والیبال ورونا که جواد معنوی نژاد ایرانی را در اختیار دارد با قبول شکست 3-0 مقابل ترنتینو از صعود به نیمه نهایی لیگ ایتالیا باز ماند.

ششم فروردین:

×میشا جوهانسون رئیس فدراسیون فوتبال سیرالئون از فیفا خواست تا تحقیقات درباره احتمال بروز تبانی در بازی دوستانه تیم ملی کشورش مقابل ایران را مورد بررسی قرار دهد. جوهانسون در جریان بازی دوستانه این دو کشور نبود و همین مساله جنجال هایی را به وجود آورده بود.

×وینفرد شفر و رضا افتخاری یک روز بعد از دیدار گرشاسبی و برانکو با وزیر ورزش به دیدار او رفتند و دیدار دوستانه را به انجام رساندند و از دغدغه های خود با شخص اول ورزش کشور در میان گذاشتند.

×16 وزنه بردار به دومین مرحله از اردوهای تیم ملی وزنه برداری دعوت شدند تا خود را برای رقابت های پیش رو آماده کنند.

هفتم فروردین:

×تیم ملی فوتبال ایران در دیداری دوستانه در شهر گراتز اتریش به مصاف تیم ملی الجزایر رفت و در نهایت با نتیجه 2-1 به پیروزی رسید. سردار آزمون و مهدی طارمی تیم ملی ایران را پیش انداختند اما در ادامه فاروک چافای یکی از گل های خورده را جبران کرد. شاگردان کی روش در این مسابقه نمایش بهتری داشتند و موفق شدند شکست در برابر دیگر تیم آفریقایی یعنی تونس را جبران کنند.

×تیم ملی آرژانتین در دیداری دوستانه با نتیجه 6-1 به میزبان خود اسپانیا باخت. مسی در این بازی غایب بود. آلمان هم با یک گل به برزیل باخت و در نهایت انگلیس و ایتالیا به تساوی 1-1 رضایت دادند. همچنین تیم ملی مراکش که هم گروه ایران است با نتیجه 2-0 از سد ازبکستان گذشت و پرتغال با سه گل به هلند باخت.

هشتم فروردین:

کارلوس کی روش بعد از بازی مقابل الجزایر حرفهای جالبی را بر زبان‌اورد.

مهمترین مساله‌ای که باید درباره آن بنشینیم، گفت‌وگوهای جدی انجام بدهیم این است که چطور می‌خواهیم بازیکنان داخلی‌مان را برای جام جهانی آماده کنیم. مطمئنا وظایف باشگاهی وجود دارد، وظایفی که بازیکنان نسبت به باشگاه‌هایشان دارند، وظایف مربیگری وجود دارد ولی فراموش نکنیم فراتر و بالاتر از تمام این وظایف، وظایف همه ما نسبت به تیم ملی جمهوری اسلامی ایران است.

او افزود: اگر از من می‌پرسید که آیا من یک قدم جادویی دارم که بخواهم همه چیز را به یکباره درست کنم، خیر اینطور نیست. ولی این بدان معنا نیست که ما نباید کارمان را انجام دهیم. ما باید یک راهکار پیدا کنیم. هیچ فرمول جادویی نمی‌توانیم داشته باشیم. باید یک راهکار کارآمد، تعامل‌گونه و راهکاری که بتواند اهداف تیم ملی را محقق کند، پیدا کنیم. باید بتوانیم یک راهکار خلق کنیم و مجددا بسازیم. هر چه هست باید یک راه حل پیدا کنیم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوار هست، گفت: وظیفه من این است که جامه فوتبال ایران را در مسیری قرار دهیم تا بتوانیم شرایط را تغییر بدهیم و راهکارهایی مناسبی را پیدا کنیم. اگر از من می‌پرسید که من تفکر مثبتی نسبت به این مطلب دارم، خیر چون کارمان بسیار دشوار است. تنها مطلبی که از آن مطمئن هستم این است که شرایط فعلی راه حل نیست و هر شرایطی که بتوانیم به وجود بیاوریم از شرایط فعلی‌مان بهتر خواهد بود.

وی در پایان گفت: الان زمانی است که به مشاهداتمان ادامه بدهیم. تک‌تک بازیکنان‌مان را حمایت می‌کنیم و دعا می‌کنیم که بازیکنان ملی‌پوشان‌مان به مصدومیت‌ دیگری دچار نشوند چون الان زمان این نیست که بخواهیم شاهد مصدومیت دیگری باشیم. ما امیدوار هستیم که پنج بازی دیگری در راه آماده‌سازی انجام دهیم. ترکیه، یونان، ازبکستان، سوریه و لیتوانی این پنج بازی است. فقط باید شرایط اردویی‌مان را در ترکیه نهایی کنیم و در نهایت از جام جهانی ۲۰۱۸ لذت ببریم.

×در همین راستا برخی از مربیان لیگ برتری به درخواست کی روش برای در اختیار داشتن 40 روزه بازیکنان واکنش نشان دادند. دایی با این درخواست مخالفت کرد؛ برانکو هم همین کار را انجام داد اما شفر از برگزاری یک جلسه بین مربیان لیگ برتری و کی روش به عنوان بهترین راه حل یاد کرد.

×با اعلام سازمان لیگ مقرر شد جشن قهرمانی سرخپوشان تهرانی روز هفتم اردیبهشت که آخرین بازی خانگی این تیم به انجام می رسد برگزار شود.

نهم فروردین:

هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر آغاز شد و تیم فوتبال سایپا در مهمترین بازی با نتیجه 2-1 از سد پرسپولیس گذشت. تیم استقلال هم در ورزشگاه تختی با نتیجه 2-1 از سد نفت تهران گذشت. تیمهای گسترش فولاد تبریز و صنعت نفت آبادان هم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

×تیم فوتبال صبا با قبول شکست 8-0 در برابر اکیسن البرز به دسته دوم فوتبال ایران سقوط کرد.

×علیرضا فغانی به همراه محمدرضا منصوری و رضا سخندان رسما به جام جهانی 2-18 روسیه دعوت شدند تا در این مسابقات قضاوت کنند.

دهم فروردین:

3 بازی دیگر از رقابت های لیگ برتر ایران برگزار شد که در مهمترین بازی تیم فوتبال ذوب آهن با شکست 3-0 تراکتورسازی به رده دوم بازگشت. سپیدرود در خانه با یک گل از سد پارس جنوبی گذشت و استقلال خوزستان هم در خانه مشکی پوشان با یک گل به برتری رسید.

یازدهم فروردین:

×بایرن مونیخ در مهمترین بازی این هفته رقابت های بوندسلیگای آلمان با نتیجه 6-0 از سد دورتموند گذشت و جایگاه خود را در صدر جدول تثبیت کرد.

×منچستر سیتی و من یونایتد هم موفق شدند تیمهای اورتون و سوانزی را شکست دهند و جایگاه خود در صدر و رده دوم لیگ برتر را استحکام ببخشند.

×لژیونرهای ایرانی هم درخشش ویژه ای داشتند. کریم انصاری فرد زننده گل تساوی بخش تیمش مقابل لوادانیاس بود و علیرضا جهانبخش نیز در شب پیروزی تیمش مقابل دن هاخ یک گل زد و یک پاس گل داد. هر دو در حال حاضر در لیگ های یونان و هلند 14 گله هستند.

×رئال مادرید در لالیگا با سه گل و در غیاب رونالدو و با دترخشش بیل از سد لاس پالماس گذشت. بارسلونا هم در برابر سویا به تساوی 2-2 رسید و رکورد نباختن های خود در لالیگا را ادامه دادند.

×فرشید باقری به دلیل مصدومیت بازی با الریان را از دست داد. این بازیکن در بازی با نفت به دلیل آسیب دیدگی از زمین خارج شده بود.

دوازدهم فروردین:

×تاتنهام در حساس ترین بازی این هفته لیگ برتر در استمفورد بریج توانست چلسی را با نتیجه 3-1 شکست دهد و فاتح دربی لندن شود و جایگاه خود را در رده چهارم تثبیت کند.

×دولت‌آمریکا به دلیل مشکلات اخیر با دولت روسیه به ورزشکاران این کشور برای حضور در رقابت های جام جهانی کشتی آزاد روادید نداد تا آنها در این رقابت ها حاضر نباشند.

×هفته بیست و ششم رقابت های لیگ برتر با برگزاری دو بازی به اتمام رسید. فولاد خوزستان با تک گل رحیم زهیوی در اهواز پدیده را برد. پیکان هم در تهران با تک گل مهدی شیری سپاهان را شکست داد.

×سارا خادم الشریعه شطرنجباز کشورمان در رده بندی جدید اعلام شده جهانی دو پله صعود کرد و در رده چهل و یکم قرار گرفت.

×نیما عالمیان در رقابت های تنیس جایزه بزرگ اسپانیا به مدال برنز دست پیدا کرد.

سیزدهم فروردین:

هفته پنجم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا آغاز شد که تیم فوتبال پرسپولیس در زمین نسف قارشی به تساوی 0-0 رسید و با ده امتیاز صعود خود را به دور بعدی قطعی کرد. سرخپوشان در هفته پایانی باید با السد صدرنشین برای سرگروهی دیدار کنند. در دیگر بازی تیمهای ایرانی نیز استقلال در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2-0 از سد الریان گذشت و با 9 امتیاز در صدر جدول قرار گرفت و صعود خود به مرحله بعد را قطعی کرد. آبی پوشان در هفته پایانی با تیم حذف شده الهلال پیکار می کنند.

×با اعلام سازمان لیگ مقرر شد بازی سوپرجام فوتبال ایران روز بیست و نهم تیرماه به انجام برسد.

×روزبه چشمی به دلیل دو اخاطره شدن بازی آخر استقلال مقابل الهلال را از دست داد.

کد N1852701

وبگردی