آفتاب

پیوند محکم نیروهای مسلح مسکو و پکن را به آمریکا ثابت می‌کنیم

پیوند محکم نیروهای مسلح مسکو و پکن را به آمریکا ثابت می‌کنیم

به گزارش ایلنا به نقل از تاس، به گفته ژنرال «وی فنگ»، وزیر امنیت ملی چین، هیئت نمایندگی این کشور به هفتمین نشست بین‌المللی امنیت در مسکو رفت تا روابط نزدیک کشورش با روسیه را به ایالات متحده نشان دهد و موضع خود را درباره موضوع‌های جهانی اعلام کند. وی این خبر را هنگام ملاقات با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد.

او از وزیر دفاع روسیه به‌خاطر خوشامدگویی گرمش از هیئت نمایندگی در مسکو تشکر کرد و گفت که این نخستین دیدار بین‌المللی‌اش به‌عنوان وزیر امنیت ملی است. به گفته وی فنگ، این دیدار در هماهنگی با «شی جین‌پینگ»، رئیس‌جمهور چین، صورت گرفته است. 

وزیر دفاع چین تاکید کرد: «من به این دلیل در مقام وزیر امنیت ملی چین از روسیه دیدار می‌کنم تا سطح بالای توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور و عزم راسخ نیروهای مسلح‌مان را به تحکیم همکاری‌های استراتژیک به دنیا نشان دهم.»

 وی فنگ گفت: «دوم آن‌که، طرف چینی به این دلیل به مسکو آمده تا از طرف روس در سازماندهی نشست بین‌المللی امنیت در مسکو حمایت کند، تا به آمریکا نشان دهد که چه پیوندهای محکمی میان نیروهای مسلح چین و روسیه، به‌ویژه در وضعیت فعلی، وجود دارد. ما آمده‌ایم تا از شما حمایت کنیم.»

این مقام‌ چینی این‌گونه نتیجه‌گیری کرد: «طرف چینی همچنین آمده است تا با طرف روس به بیان نگرانی‌ها و مواضع مشترک‌مان درباره مسائل بین‌المللی در حوزه‌های جهانی بپردازد.»

هفتمین نشست بین‌المللی امنیت مسکو از تاریخ چهارم تا پنجم آوریل برگزار می‌شود. 

 

کد N1852698

وبگردی