آفتاب

اجرای «خدای ناخدا»ی ایرانی در فستیوال موسیقی مذهبی لندن توسط گروه کر کلیسای کاتولیک

اجرای «خدای ناخدا»ی ایرانی در فستیوال موسیقی مذهبی لندن توسط گروه کر کلیسای کاتولیک

مسعود نکویی (آهنگساز و سرپرست گروه کر مهروطن) در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: چهار قطعه را برای فستیوال موسیقی مذهبی معاصر لندن ارسال کردم که قرار بود منتشر شود ولی مسئولان پس از شنیدن کارها و دیدن پارتیتور قطعات، تصمیم گرفتند قطعه «خدای ناخدا» را در این فستیوال اجرا کنند.

وی در ادامه افزود: قطعه «خدای ناخدا» درباره ناخدایی است که صبح زود در داخل یک لنج جنوبی روی دریا، خدای خودش را به وسیله آواهایی صدا می‌زند. این اثر آکاپلا بیشتر از آواها تشکیل شده و شعر کوتاهی دارد.

این آهنگساز همچنین عنوان کرد: قرار است «خدای ناخدا» 23 اردیبهشت در اختتامیه فستیوال موسیقی مذهبی معاصر لندن و در کلیسا کاتولیک بیس واتر این شهر به همراه آثاری از موسیقی ایتالیا و انگلستان اجرا شود. این آثار توسط گروه کر کلیسای کاتولیک شهر لندن اجرا خواهد شد.

نکویی گفت: خوشحالم که آثارم در این ژانر و در کشوری اجرا می‌شود که این موسیقی را به‌صورت کامل می‌شناسند و به‌صورت جدی آن را قرنهاست اجرا می‌کنند و ارتقا می‌دهند. در واقع پذیرش آثار توسط کمیته فنی و هنری این فستیوال برایم بسیار ارزشمند است زیرا با وجود قوانین دقیق هارمونی و کنترپوان در موسیقی مذهبی کلیسایی، این توجه و این اجرا توسط این گروه کر در لندن که از بهترین گروه‌های کر در این حوزه است، مرا به ادامه این راه امیدوار می‌کند.

کد N1852551

وبگردی