آفتاب
یادداشت وزیر بهداشت؛

تلاش برای تحقق آرزوهای چهل ساله

تلاش برای تحقق آرزوهای چهل ساله

وزیر بهداشت در یادداشتی به مناسبت میلاد امام (علی) نوشت: امروز ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع) است؛ یگانه‎ای که دوستی‌اش عشق به انسان کامل و کمال انسانیت است

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحسن قاضی زاده هاشمی در یادداشت خود آورده است: امروز ولادت مولای متقیان حضرت علی(ع) است؛ یگانه‎ای که دوستی‌اش عشق به انسان کامل و کمال انسانیت است و نامش پس از چهارده قرن، همچنان بر بلندای اخلاق و آزادگی و معرفت، کلامش روح‎نواز و طنین عدالت و مسلکش، نماد تمام نمای مردانگی و مروت.

  بزرگ‎مردی که در مقام یک حکمران، به مردم می‎گوید: «با من چنان‎که با جباران و ستمگران سخن می‎گویند، سخن نگویید... گمان مبرید اگر سخن حقی به من گفته شود بر من گران آید؛ که هر کس شنیدن حق یا عرضه عدالت بر او سنگین آید، عمل کردن به آن، برایش دشوارتر خواهد بود.»

از مرام و مروتش در برابر یتیمان و مظلومان و مستضعفان و اقتدار و ایستادگی‎اش در مقابل سرکشان و زورگویان و مستکبران که بسیار خوانده‎ایم و فراوان شنیده‎ایم.

چهل سال پیش، ما با شوقی وصف‎ناپذیر و آرزوی برپایی نظامی چون حکومت آن دُرّ درخشان عدالت، علیه ظلم و بیداد قیام کردیم و امید داشتیم به حکومتی دست یابیم که بیشترین شباهت را به آموزه‎های آن بزرگوار و نظام حکومت علوی که مظهر عدالت و انسانیت است، داشته باشد. برای رسیدن به این مقصود هم عزیزترین سرمایه‎های انسانی این مرزوبوم، جان شیرین‌شان را نثار کردند و چه بسیار خوبانی که زخم کین دشمن، سلامت را از جسم و جان‎شان ستاند.

در سالروز ولادت آن الگوی صداقت و عدالت، با تاسف از فرصت سوزی‎ها و ناکامی‎های ناشی از خودخواهی، جهالت، لجاجت و سوء مدیریت، امروز پس از چهار دهه باید دوباره آن آرزوها را بر زبان برانیم و از پروردگار مهربان بخواهیم، سایه مهرش را از این سرزمین و مردمانش دریغ ندارد؛ مرام مولا و مقتدای آزادی‌خواهان جهان را در جان و دل مسئولان و مدیران‎‎مان بنشاند و گام‎های‎شان را در مسیر حقیقت و خدمت به هموطنان استوارتر گرداند.

کد N1852487

وبگردی