آفتاب
پزشکیان تاکید کرد؛

مکانیسم پرداخت ها در نظام سلامت غیر عادلانه است

مکانیسم پرداخت ها در نظام سلامت غیر عادلانه است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: مکانیسم پرداخت ها در سیستم بهداشت و درمان کشور غیرمنصفانه و غیر عادلانه بوده بنابراین افزایش تعرفه ها مشکلی را حل نمی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان، با انتقاد از اینکه تعرفه های پزشکی هیچ وقت عادلانه نبوده است، گفت: تعرفه ها تبعیض آمیز بوده و در تعیین آنها عدالت رعایت نمی شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه مکانیسم پرداخت ها عادلانه نیست، تصریح کرد: متاسفانه امروزه کارانه یک پزشک ۵ میلیون تومان و پزشک دیگری ۱۰۰ میلیون تومان است در حالی که هر دو داری مدرک فوق تخصص هستند و در هیچ کجای دنیا این موضوع مرسوم نیست البته اگر تعرفه ها را نیز افزایش دهیم باز هم فاصله پرداختی ها بسیار زیاد خواهد بود و این موضوع مشکلی را حل نمی کند.

وی با انتقاد از اینکه مکانیسم پرداخت ها در سیستم بهداشت و درمان کشور غیرمنصفانه و غیر عادلانه است، ادامه داد: این موضوع سبب بروز اختلاف میان جامعه پزشکی، جامعه پزشکی و سطوح ارائه کننده خدمات سلامت و ارائه کنندگان خدمات سلامت و خدمات اجتماعی، سیاسی، علمی و دانشگاهی شده و چنین سیاستی قابل ادامه و دفاع نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مکانیسم پرداخت ها باید عادلانه شود، تصریح کرد: باید در این رابطه از تجارب کشورهای پیشرفته بهره برد زیرا آنها به هیچ وجه به شیوه دریافتی بر اساس کارانه عمل نمی کنند.

پزشکیان راهکار پیشگیری از پرداخت های کلان در حوزه سلامت را اجرای قانون دانست و گفت: بر اساس قانون خرید راهبردی، پرداخت عملکردی، سطح بندی خدمات و تجمیع صندوق ها برای پیشگیری از پرداخت های کلان باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، افزود: اگر به دنبال رفع مشکلات این حوزه هستیم باید بر اساس قانون برنامه و سیاست های کلی حرکت کرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نیازی به تغییر ترکیب شورای عالی بیمه نیست، تصریح کرد: مشکل تعداد افراد نیست بلکه افراد باید در جایگاه خودشان قرار گیرند.

کد N1852467

وبگردی