آفتاب
مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی در گفت‌وگو با ایلنا:

آمار دختران آسیب‌دیده افزایش قابل توجهی ندارد/۲۵ مرکز شبانه‌روزی برای حمایت از آسیب‌دیدگان فعال است

آمار دختران آسیب‌دیده افزایش قابل توجهی ندارد/۲۵ مرکز شبانه‌روزی برای حمایت از آسیب‌دیدگان فعال است

رضا جعفری (مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که در رابطه با بازپروری زنان و دختران آسیب‌دیده و در معرض آسیب چه اقداماتی انجام شده است، گفت: در حال حاضر ۲۵ مرکز حمایت و بازپروری زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی فعال است.

وی افزود: این مراکزبه صورت شبانه‌روزی در ۲۳ استان به امر حمایت و توانمند‌سازی این قشر از جامعه هدف در قالب خدمات روان‌شناسی، مددکاری، پزشکی، حرفه‌آموزی با رویکرد بازگشت به زندگی عادی و بازپیوند خانواده مشغول فعالیت هستند.

جعفری در ادامه گفت: همچنین در سال ۹۶ با ابلاغ دستورالعمل ماده ۲۶ به استان،امکان راه‌اندازی و فعالیت مراکز حمایت و توانمندسازی زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی (راه نوین) به صورت پاره‌وقت توسط بخش غیردولتی ایجاد شده است.

وی تاکید کرد که در این راستا استان کرمان در ایام دهه فجر اولین مرکز راه نوین را افتتاح کرده است.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به اینکه مقرر شده هفت استان تهران، فارس، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، یزد و خوزستان در ۶ ماهه سال ۹۷ اقدام به راه‌اندازی مرکز راه نوین کنند، بیان داشت: سایر استان‌های داوطلب از جمله قزوین و... نیز امکان این اقدام را داشته و ستاد اعتبارات لازم و حمایت‌های تخصصی از این موضوع را به استان‌ها تقدیم خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چه فعالیت هایی در راستای ارتقای سطح دانش پرسنل در مراکز بازپروری صورت گرفته است، افزود: برای ارتقای سطح دانش و مهارت‌های پرسنل تخصصی شاغل در مراکز بازپروری، سال ۹۶ دو دوره آموزشی دو روزه (یک دوره ۱۶ ساعته برای روان‌شناسان در استان البرز و یک دوره ۱۶ ساعته در استان قزوین برای مددکاران) برگزار شد.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی افزود: نشست و کارگاه تخصصی یک روزه «زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی» با حضور فعال و مشارکت تخصصی معاونان امور اجتماعی در قالب برگزاری کارگاه‌های تخصصی منطقه‌ای بالغ بر ۶۰۰ نفر ساعت کار تخصصی و ارائه نتایج در روز برگزاری نشست توسط سرگروه‌های استان‌ها اجرا شده است.

وی تاکید کرد که قرار است که ادامه این نشست و تکامل و همفکری با معاونان امور اجتماعی و کارشناسان مسوول امور آسیب‌دیدگان در ابتدای سال ۹۷ صورت پذیرد.

مدیرکل دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به این سوال که آیا آمار زنان و دختران آسیب‌دیده در سال جاری افزایش یافته است یا خیر بیان داشت: با توجه به مقایسه آمار پذیرش زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی که در پورتال ثبت شده و آمار ۶ ماهه اول در سال ۹۶ پیش‌بینی‌ می‌شود که تفاوت قابل ملاحظه‌ای وجود ندارد.

کد N1852321

وبگردی