آفتاب

فعالیت مجتمع نیشکر هفت تپه از سر گرفته‌ شد/نگرانی کارگران از وضعیت پرداخت مطالبات معوقه

فعالیت مجتمع نیشکر هفت تپه از سر گرفته‌ شد/نگرانی کارگران از وضعیت پرداخت مطالبات معوقه

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه از شروع به کار این کارخانه خبر دادند و گفتند:  فعالیت این واحد تولیدی که از روز نهم فروردین ماه در نتیجه اعتراض کارگران به پرداخت نشدن مطالبات صنفی‌شان متوقف شده بود، از روز یکشنبه (دوازدهم فروردین) بار دیگر از سر گرفته شده است.

یکی از کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه کارگران هفت تپه مسئله مشخص شدن وضعیت مجتمع و معوقات مزدی است، افزود: در حال حاضر دو ماه دستمزد بهمن و اسفند خود را به همراه عیدی و پاداش پایان سال ۹۶ از کارفرما طلبکاریم. عیدی کارگران روزمزد و قراردادی شرکت نیز به‌صورت ناقص پرداخت شده است.

او افزود: جدا از نگرانی‌های ناشی از دریافت نکردن حقوق در این فصل از سال که فصل بهره‌برداری و تولید شکر است، ما با کمبود آب برای آبیاری مزارع نیشکر نیز روبرو هستیم. همکاران‌مان در بخش آبیاری مزارع نیشکر می‌گویند مزارع به دلیل کمبود آب در حال خشک شدن هستند.

 او گفت: بخش دیگری از مشکلات ما کارگران، بازداشت حدود ۱۰ نفر از همکارانمان در جریان اعتراضات اخیر است که از وضعیت آنها خبری نداریم. جدا از بازداشت تعدادی از کارگران، حدود ۵ نفر از همکارانمان در جریان اعتراضات اخیر حق ورود به محل کارشان را ندارند.

این کارگر با تاکید بر اینکه ما خواستار مشخص شدن وضعیت مطالباتمان هستیم، در ادامه افزود: برای کارگران  هفت تپه این سوال مطرح است که چرا کارفرما با وجود این همه اعتراضات کارگری برنامه مدون و منظمی برای پرداخت مطالبات مزدی کارگران شرکت ندارد. اگر شرکت در این‌باره برنامه‌ای دارد لازم است آن را ارائه کند تا نگرانی کارگران برطرف شود.

طبق اظهارات کارگران مجتمع نیشکر هفت تپه در حال حاضر که فصل بهره‌برداری و تولید شکر است، کارفرما توان پرداخت مطالبات مزدی آنها را ندارد چه رسد به فصل تابستان که فصل داشت مزارع است و از تولید خبری نیست. در این فضا آیا کارفرما می‌تواند دستمزد ماهانه حدود ۵ هزار کارگر را پرداخت کند؟

کد N1852320

وبگردی