آفتاب

استقرار کامل بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سال 97

استقرار کامل بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سال 97

معاون آموزشی وزارت بهداشت از مسئولین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست در سال 97 در استقرار بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اهتمام جدی داشته باشند و از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در این مسیر بهره برداری کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی با بیان اینکه حوزه آموزش علوم پزشکی چه در ستاد وزارت بهداشت و چه در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور حوزه‌ای پرکار و پر مراجعه است گفت: همکاران ما طی 3 سالی که از ابلاغ بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی می‌گذرد در کنار حجم بالای امور اجرایی بسترهای لازم برای تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور را فراهم کرده‌اند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه برنامه‌های حوزه آموزش ماهیتی بلند مدت دارند و اثرات اجرایی این برنامه‌ها در بازه‌های زمانی طولانی مشهود خواهد بود، خاطر نشان کرد: علی رغم این موضوع در طی همین مدتی که از اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی می‌گذرد دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه حاصل شده که ماحصل تلاش تمام همکاران در وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

وی با اشاره به برخی دستاوردهای اجرای برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی اظهار کرد: این برنامه‌ها باعث شد تا توجه به حوزه آموزش در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بیشتر شود و امروز در کنار حوزه‌های بهداشت و درمان، آموزش علوم پزشکی به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تبدیل و گفتمان آموزش در بین مسئولین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ایجاد شده است.

لاریجانی با بیان اینکه در اولین فاز از اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی این بسته‌ها برای ایجاد گفتمان تحول به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است، افزود: باتوجه به پیشبرد این هدف در سال 96 به منظور استقرار این بسته‌ها، اقدامات لازم برای اجرای هر بسته در 3 سطح ستادی، منطقه‌ای و درون دانشگاهی تدوین شده است.

وی اضافه کرد: بسته‌های تحول و نوآوری نقشه راه دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه آموزش است و در برهه زمانی فعلی و در آغاز سال جدید در کنار این نقشه راه روشن، قدم‌های لازم برای طی این مسیر در هر سطح از نظام آموزش عالی کشور ترسیم شده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه حوزه آموزش یکی از حوزه‌های زیربنایی نظام سلامت است و برای تحول در این حوزه باید تربیت نیروی انسانی سلامت متحول شود، ادامه داد: این فرصت استثنایی برای دست اندرکاران حوزه آموزش و مسئولین دانشگاه‌ها است تا بتوانند در زمینه ارتقای آموزش علوم پزشکی کشور گام بردارند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه تغییر و تحول باید از بدنه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شود، گفت: اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها رکن اصلی آموزش هستند و اگر می‌خواهیم تحولی در این حوزه ایجاد شود همه همکاران باید در اجرای برنامه ها مشارکت داشته باشند.

به گفته وی باتوجه به تدوین برنامه‌های ملی اقدام بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، همکاران در ستاد وزارت بهداشت، مناطق آمایشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برنامه مشخصی برای پیشبرد اهداف بسته ها در سال 97 دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر این موضوع که در سال 97 حرکتی جدی به سمت استقرار کامل بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی آغاز خواهد شد، از مسئولین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خواست در این سال توجه بیشتری به حوزه آموزش داشته باشند و زمینه های مشارکت بیش از پیش اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها را در اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی فراهم کنند.

انتهای پیام

کد N1849509

وبگردی