آفتاب

افتتاح نمایشگاه "استان سمنان در دوره قاجار" در شبستان مسجد امام

افتتاح نمایشگاه "استان سمنان در دوره قاجار" در شبستان مسجد امام

به گزارش ایلنا، معاون میراث فرهنگی استان سمنان گفت: در این نمایشگاه 50 عکس استان سمنان در دوره قاجار در قالب فضاهای عمومی شهر، قلاع و ... که در یکی از سفرهای ناصرالدین شاه در مسیر تهران به مشهد گرفته شده است تا پایان فروردین ماه جاری در معرض دید علاقمندان خواهد بود.

 مصطفی یغمائیان با اشاره به اینکه این عکس‌ها با همکاری کاخ گلستان و با استفاده از عکس‌های موجود در آلبوم خانه تهیه شده است، افزود: در این نمایشگاه عکس‌هایی از مسجد جامع سمنان، ارگ سمنان، برج و باروی چشمه علی دامغان و .... به نمایش درآمده است.

وی با تاکید بر اینکه عکس‌های تاریخی ازجمله اسناد معتبر در شناسایی پیشینه آثار تاریخی است که در گذر زمان دچار تغییراتی شده‌اند، گفت: شناسایی و احیای مسیر باروی چشمه علی دامغان ابا استفاده از یکی از همین عکس‌ها صو رت گرفته است.

معاون میراث فرهنگی استان سمنان در ادامه با اشاره به  همکاری خوب سازمان فرهنگی هنری شهرداری سمنان و سازمان‌های مردم نهاد در پاکسازی و ساماندهی بناهای تاریخی در ماه‌های پایانی سال گذشته به منظور  آماده‌سازی این بناها برای بازدید علاقمندان در ایام نوروز گفت: قرار است نمایشگاه استان سمنان در دوره قاجار به‌صورت چرخشی در دیگر شهرهای استان نیز به نمایش درآید. 

کد N1849446

وبگردی