آفتاب

آماده‌باش کامل نیروها و تجهیزات راهداری در دور دوم سفرهای نوروزی

آماده‌باش کامل نیروها و تجهیزات راهداری در دور دوم سفرهای نوروزی

به گزارش ایلنا، داریوش نصر  با اشاره به تمهیدات این سازمان در بخش راهداری برای سفرهای نوروزی اظهار داشت: در سه بخش فعالیت‌های سازمان در بخش راهداری برنامه‌ریزی شده است که یکی از موارد آمادگی ماشین‌آلات،‌ تجهیزات و اکیپ‌های راهداری بود.

وی ضمن اعلام آغاز دور دوم طرح سفرهای نوروزی با اشاره به شمار اکیپ‌ها و امکانات راهداری مستقر در سطح جاده‌‌های کشور اظهار داشت: ۶۷۴ راهدارخانه ، ۱۲۰۰ اکیپ راهدار، ۱۴ هزار پرسنل راهدار به همراه ۹۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری برای خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی در حالت آماده‌باش هستند.

نصر در خصوص بخش دوم مبنی بر اقدامات مربوط به ایمن سازی راه‌ها با بیان اینکه «ممیزی‌های مربوط به این بخش از یک ماه قبل اغاز شده است» گفت: علاوه بر شستشوی تابلوها، تامین روشنایی ۲۰۷ نقطه در تقاطع‌های همسطح و ۵۹ نقطه در مقاطع مورد نیاز، تامین، و رفع نواقص حفاظ‌های بتونی و فلزی در ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های کشور انجام شده است و تا هفته آینده میمزی‌ها برای رفع نقایص احتمالی ادامه خواهد داشت.

سرپرست معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه به بخش سوم اقدامات سازمان اشاره کرد و گفت: ۳۵۰ هزار متر مربع از رویه‌ راه‌ها که بنا به دلایل مختلفی ازجمله بارش‌های شدید برف و باران دچار آسیب شده بودند، شناسایی و عملیات لکه‌گیری، ترمیم و بهسازی روی آن‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین علاوه بر شناسایی و اجرای روکش آسفالت موضعی در ۵۴۵ کیلومتر از سطح راه‌های کشور، رفع افتادگی شانه راه‌ها و نقاط پرتصادف نیز به‌طور مستمر در دست اقدام قرار دارد.

نصر با اشاره به افزایش ۵ درصدی رشد تردد در سفرهای نوروزی ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بر همین اساس آزادراه‌های تهران-کرج، کرج-قزوین، تهران-قم و برخی بزرگراه‌ها و جاده‌ها مانند تهران-چالوس، فیروزکوه، و ورودی کلان‌شهرهایی مانند مشهد مقدس که ترافیک بالاتری نسبت به سایر محورها و کلان‌شهر‌ها دارند، علاوه بر آرایش و تامین ماشین‌آلات مورد نیاز، تمرکز نیرو برای شناسایی نقاط پرحادثه به منظور آشکارسازی و رفع آن‌ها انجام گرفته است.

سرپرست معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای برای جاده‌های پر تردد خاطرنشان کرد: به منظور تسلط و توجه بیشتر به ترافیک عبوری در محورهای شریانی و مواصلاتی، دوربین‌های نظارت تصویری و تردد شمارها نصب شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی جلسات متعدد با پلیس راهور، پیش‌بینی زمان سفر در روز‌های پرتردد انجام شده است و از این رو کشیک‌های مختلفی از سطح منطقه و استان تا ستاد درنظر گرفته شده است و به‌صورت هوشمند مدیریت و نظارت می‌شوند.

نصر با اشاره به همکاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های دخیل در طرح سفرهای نوروزی ۹۷ یادآور شد: تعامل بسیار خوبی با سایر دستگاه‌ها مانند سازمان هواشناسی، اورژانس، هلال احمر و پلیس راهور، و جود دارد و در همین راستا تفاهم‌نامه چهارجانبه‌ای بین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، پلیس راهور، هلال احمر و اورژانس برای تفکیک وظایف منعقد شده است.

سرپرست معاونت راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان تاکید کرد: نقش مردم بسیار پررنگ است و  همکاری‌ها در یک مثلث سه وجهی شامل مردم، رسانه و دستگاه‌های اجرایی می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

کد N1849388

وبگردی