آفتاب

آتش سوزی لاهیجان |فیلم: آتش سوزی جنگل های لاهیجان، سیاهکل و شفت در گیلان

آتش سوزی لاهیجان |فیلم: آتش سوزی جنگل های لاهیجان، سیاهکل و شفت در گیلان

آتش سوزی در جنگل لاهیجان، سیاهکل و شفت | آخرین اخبار و تصاویر از آتش سوزی جنگل های لاهیجان، حاکی از کنترل حریق بزرگی است که دیشب به جان جنگل افتاد، در پی باد گرمی که در گیلان وزیدن گرفته بود. آتش سوزی لاهیجان، جان چهار خانوار را تهدید می کرد، که به دست آتش نشانان کنترل شد و کسی آسیب چندانی ندید. آتش سوزی جنگل های گیلان جز لاهیجان، در شفت و سیاهکل نیز شدت داشت...

آخرین وضعیت آتش سوزی گیلان


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان گفت: بخش‌هایی از جنگل‌های گیلان که تا پیش از این آتش آنها مهار نشده بود؛ بر اثر بارش باران خاموش شدند.
مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، در مور آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های گیلان اظهار کرد: در حال حاضر بارندگی آغاز شده و خوشبختانه آتش‌ خاموش شده است. ضمن اینکه تا دو ساعت قبل که هنوز بارندگی آغاز نشده بود هم غیر از جنگل‌های املش، ‌ بخش‌های دیگر مهار شده بودند و با توجه به بارندگی احتمالا در املش هم آتش مهار شده باشد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین به خسارت‌های ناشی از باد به برخی از منازل اشاره کرد و گفت: در پی وزش باد شدید در فومن سقف برخی از منازل آسیب دید و در حال حاضر مشغول کمک رسانی به افرادی که در این منازل زندگی می‌کنند، هستیم.

آتش سوزی لاهیجان


بخشدار مرکزی لاهیجان، با بیان اینکه آتش سوزی تحت کنترل است، گفت: همزمان در چهار منطقه گردگرف، زمیدان، بالامحله تموشل و مراددنده آتش سوزی داشتیم.
سمانه حسینی، بخشدار مرکزی لاهیجان در گفت وگو با ایسنا – منطقه گیلان، با اشاره به وزش شدید باد گرم و وقوع آتش سوزی در شهرستان لاهیجان، اظهار کرد: آتش سوزی از ساعت 17 عصر دیروز از منطقه سوستان شروع شده و نیروها با دو دستگاه ماشین آتش نشانی بلافاصله در محل حضور پیدا کردند.
وی با اشاره به کمک رسانی شهرستان آستانه اشرفیه، افزود: همزمان در چهار منطقه گردگرف، زمیدان، بالامحله تموشل و مراددنده آتش سوزی داشتیم.
بخشدار لاهیجان، با بیان اینکه آتش سوزی تحت کنترل است، تصریح کرد: دهیاران در کنار نیروهای انتظامی، سپاه، بسیج، منابع طبیعی و ستاد بحران با مدیریت فرماندار لاهیجان در محل مستقر هستند.
حسینی ادامه داد: چهار خانوار در معرض آتش سوزی بودند که با کمک آتش نشانان کنترل شد و در حال حاضر خطری منازل را تهدید نمی کند.
وی با بیان اینکه وزش باد گرم کنترل آتش سوزی جنگل را سخت کرده است، گفت: آتش سوزی در عرصه های جنگلی نیز در حال کنترل است و خطر جانی نداریم.

آتش سوزی جنگل های گیلان


جنگلهای نقاط مختلف گیلان از جمله شهرستانهای لاهیجان ، سیاهکل ، لنگرود و شفت و ماسال از شنبه شب چهارم فروردین دچار حریق شد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان به خیرنگاران گفت : بر اساس اعلام اداره کل مدیریت بحران مناطق جنگلی ، لاهیجان ، سیاهکل و شفت از ساعاتی پیش دچار حریق شده است .
مهدی ولی پور اظهار داشت : نیروهای دستگاه های ذیربط در شهرستانهای لاهیجان ، لنگرود ،آستانه اشرفیه ، سیاهکل ،شفت، صومعه سرا و فومن برای مهار حریق جنگلهای اطراف که عمدتا نزدیک مناطق مسکونی روستایی است وارد عمل شده اند و امیدواریم مشکل خاصی برای مردم این مناطق پیش نیاید.
وی با اشاره به وزش شدید باد گرم افزود: حریق فعلا تحت کنترل است و امیدواریم با کمک بقیه دستگاه ها تا صبح یکشنبه نسبت به کنترل حریق اقدام شد.
ولی پور با اذعان به این که با توجه به وزش شدید باد گرم احتمال گسترش آتش سوزی وجود دارد یاداور شد : نیروهای جمعیت هلال احمر ، بسیج ، آتش نشانی و جنگلها و مراتع در منطقه هستند.
به گزارش ایرنا ، گزارشهای مردمی حاکی است جنگلهای شفت در منطقه لیفکو و چناررودخان از چندین ساعت پیش در حال سوختن است. جنگلهای گلپورد سیاهکل و باغهای چای روستای بالا نارنج بن بخش اطاقور شهرستان لنگرود در شرق گیلان نیز دچار حریق شده اند.
جنگلهای سوستان نیز در چند نقطه دچار حریق شده است و بر اساس گزارش های مردمی عده ای به دلیل نگرانی از رسیدن آتش به منازلشان مشغول جمع کردن اثاثیه و بار زدن به وانت و دور شدن از منطقه هستند.
همچنین طبق اخبار دریافتی جنگلهای ماسال نیز دچار حریق شده و با وجود بسیج همه ی نیروهای آتش نشانی شهرستان، دهیاری ها، منابع طبیعی، سپاه و بسیج و نیروهای کمکی شرکت شفارود، به دلیل پراکندگی نقاط آتش سوزی، ادامه دارد.
اداره منابع طبیعی گیلان روز شنبه هشدار داده بود با توجه به پیش بینی وضعیت جوی و وزش شدید باد گرم و افزایش دما از روز شنبه در گیلان، از شهروندان و مسافران خواسته بود از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی و مراتع خودداری کنند.
اخبار تائید نشده حاکی از این است که لحظه بر شدت آتش سوزی در ارتفاعات کوه های لاهیجان افزوده می‌شود و تیم‌های واکنش سریع گیلان و امدادگران از استان‌های مجاور به مناطق دچار حریق اعزام شدند.
شدت وزش باد در برخی نقاط تا 50 کیلومتر در ساعت گزارش شده که بر اساس پیش بینی اداره هواشناسی به طور متناوب تا فردا ادامه
پلیس گیلان نیز اعلام کرد به دلیل وزش شدید باد و ریزش سنگریزه از کوه های حاشیه راه و آتش سوزی در جنگلهای محور اسالم به خلخال رانندگان تا اطلاع ثانوی از تردد در این محور خودداری نمایند.

فیلم: آتش سوزی در جنگل های گیلان



آتش سوزی در شفت


براثر وزش باد شدید ده‌ها هکتار از اراضی منابع طبیعی در منطقه جنگلی چناررودخان شهرستان شفت طعمه حریق شد.
منابع محلی  علت حادثه را روشن کردن آتش توسط مسافران و گردشگران در منطقه عنوان کرده‌اند.
وسعت و حجم آتش به‌اندازه‌ای است که تاکنون تلاش آتش‌نشانان، نیروهای بسیج مردمی و منطقه بی‌اثر بوده است.
وسعت آتش و وزش باد شدید در منطقه باعث شده تا مهار آتش از کنترل آتش‌نشانان خارج شود و حریق با سرعت و حجم گسترده‌تری پیش برود.
یکی از شاهدان عینی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شفت اظهار کرد: آتش از ساعات ابتدایی شب در منطقه آغازشده و بلافاصله با نیروهای امدادی و آتش‌نشانی برای مهار آن گزارش داده‌شده است اما با تأخیر حضور نیروهای آتش‌نشانی بر وسعت و حجم آتش افزوده‌شده است.
علاوه بر آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های چناررودخان، براثر وزش باد شدید خسارت‌هایی نیز بر تأسیسات شهرهای شفت و احمدسرگوراب واردشده است.
سازه‌های فلزی نمایشگاه بهاره در خیابان منتهی به بلوار کشاورز شهر احمدسرگوراب شهرستان شفت ازجمله مواردی است که براثر وزش شدید باد دچار سانحه شدید شده است.
به گفته شاهدان عینی سرعت وزش باد به حدی بوده که ابتدا سقف 37 غرفه سازه‌های نمایشگاه و سپس کل غرفه‌ها را با تمام اقلام عرضه آشفته و از بین برده است.
شهروندان شفتی نیز در تماس تلفنی با خبرگزاری فارس در شفت از خاموشی برق در خیابان شهید مطهری این شهر حدود ساعت 23 خبر دادند.
رئیس اداره توزیع برق شهرستان شفت نیز با تائید این خبر اظهار کرد: حدود 200 مشترک برق شهر شفت براثر وزش باد و پارگی سیم در خیابان ولی‌عصر (عج) شهر دلیل قطعی برق بوده و پس از دو ساعت امدادرسانی وصل شده است.
منابع محلی نیز طی تماس‌های تلفنی به خبرگزاری فارس از آتش‌سوزی یک باب منزل مسکونی در روستای چوبر و قطعی موردی برق در روستای تکرم از توابع بخش مرکزی شهرستان شفت خبر داده‌اند.
کد N1848874

وبگردی