آفتاب
فرمانده انتظامی استان سمنان:

تصادفات رانندگی در محورهای استان سمنان ۶۰ درصد رشد داشت

تصادفات رانندگی در محورهای استان سمنان ۶۰ درصد رشد داشت

سمنان-فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه مسافران با رعایت قوانین راهنمای و رانندگی می توانند خاطره سفر را دلنشین کنند، گفت: مجموع تصادفات رانندگی در محورهای استان ۶۰ درصد رشد داشت.

 سردار روح الامین قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه از ابتدای طرح ترافیکی پلیس (۲۴ اسفندماه ۹۶ تا سوم فروردین) مجموع تصادفات رانندگی در محورهای استان ۶۰ درصد افزایش داشت، بیان کرد: ۸۱ درصد خودروهایی که طی این ایام دچار سانحه شدند از نوع سواری را شامل می‌شوند.

وی بابیان اینکه ۸۵ درصد افرادی که جان خود را در حوادث رانندگی استان از دست دادند در مسیر تهران-مشهد دچار سانحه شده و جان باختند، افزود: با توجه به اینکه این محور بین‌المللی است بنابراین توجه بیشتر مسئولان کشور را برای کاهش حوادث رانندگی می‌طلبد.

فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه شعار طرح ترافیکی پلیس در نوروز ۹۷ پرهیز از خطر آرامش در سفر نام‌گذاری شده است، ابراز داشت: از ابتدای طرح ترافیکی پلیس سوانح فوتی ۲۱ درصد و تعداد متوفیان ۲۸ درصد کاهش را به نسبت مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

قاسمی بابیان اینکه ۶۸ درصد حوادث طی این مدت واژگونی و خروج از جاده را شامل می‌شود، تصریح کرد: به رانندگان استراحت یک ربع بعد از هر دو ساعت رانندگی برای جلوگیری از وقوع اتفاقات تلخ و بعضا جبران ناپذیر توصیه می‌شود.

وی بابیان اینکه از شروع طرح ترافیک پلیس تا سوم فرودین شاهد افزایش پنج‌درصدی تردد در محورهای استان سمنان هستیم، افزود: از رانندگان تقاضا داریم در هنگام ترافیک ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از هر گونه رفتار مخاطره‌آمیز به صورت جد پرهیز کنند.

کد N1848720

وبگردی