آفتاب

همتی: بدهی‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی زودتر پرداخت شود

همتی: بدهی‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی زودتر پرداخت شود

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر لزوم توجه به تولیدات داخلی در عرصه تجهیزات پزشکی و جلوگیری از واردات بی‌رویه ابراز امیدواری کرد که امسال بدهی‌های شرکت‌های تجهیزات پزشکی زودتر پرداخت شود.

احمد همتی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه تاکنون روند پرداخت بدهی شرکت‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی و وارد کنندگان دارای مجوز با دو سال تاخیر بوده که این روند قدرت رقابت با محصولات و تولیدکنندگان دنیا را ضعیف می کند.

وی افزود: البته تاخیر در پرداخت بدهی‌ها اجتناب‌ناپذیر بود؛ چون بیمارستان‌ها پولی نداشتند که به شرکت‌ها بدهند و معتقد بودند که دولت باید پول شرکت‌ها را بدهد. بیمه‌ها نیز همین وضعیت را داشتند که  این روند باعث تاخیر در پرداخت بدهی‌ شرکت‌های تجهیزات پزشکی شد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابراز امیدواری کرد که در سال جدید با بودجه‌های تخصیص یافته جلوی واردات بی‌رویه تجهیزات پزشکی گرفته شده و تنها شرکت‌های دارای مجوز اقدام به واردات کنند، همچنین به فکر تولید داخل در این عرصه باشیم و هرچه زودتر بدهی شرکت‌ها پرداخت شود.

همتی واردات برخی از محصولات تجهیزات پزشکی را ضروری دانست و توضیح داد: واردات در حد 5 تا 10 درصد باعث ایجاد یک نوع رقابت در این عرصه می شود لذا نباید به معنای تضعیف تولید داخل تعبیر کرد. ما معتقدیم که این واردات باید کنترل شده و معقول باشد تا بتواند رقابتی در حوزه تولید ایجاد کند.

انتهای پیام

کد N1848629

وبگردی