آفتاب
فراز کمالوند در گفت و گوی نوروزی با ایلنا:

حضور در سرخابی‌ها؟ فکرش را نکرده‌ام/ گاهی اوقات کم می‌آورم/ احتمالا ما اصغرِ مورینیو هستیم!/ حوصله کار خبری را دیگر ندارم

حضور در سرخابی‌ها؟ فکرش را نکرده‌ام/ گاهی اوقات کم می‌آورم/ احتمالا ما اصغرِ مورینیو هستیم!/ حوصله کار خبری را دیگر ندارم

به گزارش ایلنا، سال 96 برای فراز کمالوند سال بسیار سخت و پرنوسانی بود. او بعد از چند سال از گسترش فولاد جدا شد و به تیم صنعت نفت آبادان آمد. با این تیم در لیگ برتر نمایش خوبی داشت و به نیمه نهایی جام حذفی هم صعود کرد و پرسپولیس را از دور مسابقات کنار زد اما در یک دیدار جنجالی به دیگر تیم پرطرفدار تهرانی باخت. کمالوند چند بار تا آستانه کنار رفتن از تیم آبادانی هم رفت و مشکلات مالی او را به ستوه آورد اما بازهم در این تیم ماندنی شد. حالا این سرمربی خوش بیان در گفت و گویی نوروزی با ایلنا شرکت کرده که متن آن را در ادامه می خوانید:

×سال 96 برای شما چطور گذشت؟

الحمدالله سال بدی نبود. جزو سالهایی بود که در شرایط مختلف وضعیت خوبی داشتیم. چه از لحاظ کاری و چه از لحاظ خانوادگی اوضاع خوب بود و خدا را بازهم شکر می کنم.

×تلخ ترین خاطره شما از سالی که گذشت؟

شغل ما ورزش است و همه چیز را از دریچه ورزش نگاه می کنیم. در کنار آن حوادثی که برای کشتی سانچی و هواپیمای ای تی آر و ... تمام جامعه را تحت تاثیر قرار داد. هموطنان مان را از دست دادیم و عزادار شدیم.

×از لحاظ ورزشی هم خیلی اذیت شدید. اینطور نیست؟

به هر صورت یکی از خصوصیات شغل ما اذیت شدن است و به آن عادت کرده ایم. بعضی اوقات می بریم و خسته می شویم و کم می آوریم اما بازهم برمی گردیم. در فوتبال کشور ما کلا مربیان مظلوم هستند و تحت فشار قرار دارند. وقتی تیم می برد بازیکن برده اما وقتی تیم می بازد همه چیز متوجه مربی است. این کار را برای ما سخت می کند.

×تا چه زمانی مربیگری می کنید؟

من بیشتر دنبال این هستم تا اگر کاری را جایی انجام می دهم خروجی داشته باشد. جاهای آرام و بی هیاهو را دوست ندارم و برایم هیجان ندارد. فوتبال بدون تماشاچی مثل غذای بدون نمک است. این تماشاچی هیجان می آورد.

×دوست دارید روزی مربی استقلال یا پرسپولیس شوید؟

خیلی به این مساله فکر نکردم. 

×چون فوتبالیست نبودید و مربی شده اید برخی شما را با مورینیو مقایسه می کنند.

چه بگویم. احتمالا ما اصغرش هستیم.

×به کار خودتان هم خیلی علاقه دارید و شنیده ایم که وقت زیادی را برایش می گذارید. 

کار ما همین است و باید برایش وقت بگذاریم. به این کار و حرفه علاقه مندم وسعی می کنم بهترینم را ارائه کنم و در نهایت قضاوت به عهده مردم و کارشناسان خواهد بود.

×کدام بازیکن خیلی شما را اذیت کرده است؟ حتما کرار را می گویید.

نه اتفاقا. رابطه من همیشه با بازیکنان خوب بوده است و هیچ وقت اذیتم نکردند و باهم دوست بوده ایم؛ حتی کرار. با او مشکل خاصی نداشته ام.

×کدام سین سفره هفت سین را بیش از بقیه دوست دارید؟

سیب را دوست دارم. هم چون خوردنی است و هم به خاطر اینکه سلامتی می آورد.

×شما عیدی می دهید یا عیدی می گیرید؟ بهترین عیدی که گرفتید چه بوده است؟

تا وقتی که یادم می آید و خودم را شناختم عیدی داده ام.چون عیدی نگرفتم یادم نیست که بهترینشان کدام است.

×جای چه کسی پای سفره هفت سین و در لحظه سال تحویل شما خالی است؟

جای پدرم خالیست و متاسفانه او را در کنار خودم ندارم.

×مهمترین آرزوی فراز کمالوند در سال 97؟ 

در درجه نخست آرزوی فرج امام زمان را دارم و در درجه بعدی هم آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم که همیشه ملت ایران رد صحت و سلامت باشند.

×مهمترین حسرت فوتبالی سالی که گذشت؟

حذف ما در نیمه نهایی جام حذفی آزاردهنده بود. خیلی ناراحتم از اتفاقی که رخ داد و بد آوردیم. اتفاقات فوتبالی باعث حذف ما نشد و همین من را اذیت می کند.

×شما روزی خبرنگار بوده اید. بازهم دوست دارید به این حرفه برگردید؟

من این کار را خیلی دوست دارم اما دیگر حوصله و اعصابش را ندارم و به همین دلیل نمیخواهم به این کار برگردم.

 

کد N1848592

وبگردی