آفتاب
جانشین پلیس راهور ناجا:

علت ۴۷ درصد از تصادفات واژگونی خودرو است/وجود۳۴۰۰نقطه حادثه خیز

علت ۴۷ درصد از تصادفات واژگونی خودرو است/وجود۳۴۰۰نقطه حادثه خیز

زنجان-جانشین پلیس راهور ناجا گفت: در اولین روز فروردین‌ماه سال ۹۷ بیش از ۴۷ درصد از تصادفات در جاده های سطح کشور واژگونی خودرو بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار موسی امیری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل پلیس راه آزادراه زنجان-قزوین، بابیان اینکه طی هفت روز اجرای طرح ویژه نوروزی پلیس راهور علت بیشتر تصادفات در جاده‌های سطح کشور خستگی و خواب‌آلودگی بوده اسـت، افزود: در اولین روز فروردین‌ماه سال ۹۷ بیش از ۴۷ درصد از تصادفات واژگونی خودرو بوده است.

وی اظهار کرد: خستگی و خواب‌آلودگی عامل واژگونی خودرو در جاده‌های سطح کشور بوده که در این میان به رانندگان توصیه می‌شود هر دو ساعت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا از نظر جسمی و فکری به آرامش برسند.

جانشین پلیس راهور ناجا گفت: با بررسی‌های انجام‌شده طی هفت روز گذشته  علت ۴۰ درصد از وقوع تصادفات در جاده‌های سطح کشور انحراف به چپ بوده است.

امیری با بیان اینکه بالای ۹۰ درصد از جاده‌های سطح کشور دو طرفه است، افزود: انحراف به چپ باعث وقوع تصادفات هولناکی می‌شود که رانندگان حتماً با دقت و حوصله رانندگی کنند و برای داشتن  سفری امن و راحت رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

جانشین پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تصادف آثار بدی  ازلحاظ اجتماعی و فردی به دنبال دارد، گفت: طی هفت روز گذشته  با اجرای طرح ویژه نوروزی پلیس راهور  در سطح کشور، شاهد رشد ترددها در جاده‌های سطح کشور هستیم و در این میان محورهای که منتهی به استان‌های سیاحتی و سیاحتی و شمالی هستند بیشترین ترددها رادارد.

امیری با بیان اینکه طبق  بررسی‌های انجام‌شده محورهای منتهی به استان‌های کرج به چالوس، هراز، قزوین و رشت شاهد ترد بالا  و سنگین است، افزود: در طی هفت روز گذشته ترددها  ۹ درصد افزایش دارد و در این میان استان‌های قزوین، ایلام، مازندران، قم، خراسان رضوی بیشترین تردد در هفت روز گذشته را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد:  در نخستین روز عید نوروز شاهد کاهش تصادفات و تلفات در جاده‌های سطح کشور بودیم و در اول فروردین‌ماه ۲۳ فقره تصادف فوتی رخ‌داده  و ۲۵ نفر جان خود را از دست دادند.

جانشین پلیس راهور ناجا بابیان اینکه خودروهای سواری ۸۰ درصد در وقوع تصادفات نقش داشتند، افزود: در ایام نوروز رانندگان متخلف کم هستند و با بررسی‌های انجام‌گرفته  به‌صورت علمی و میدانی طی چند سال گذشته مردم بیشترین همکاری را با پلیس دارند.

امیری با اشاره به اینکه در نوروز سال ۹۶ شاهد کاهش ۱۰ درصدی جان‌باختگان در جاده‌های سطح کشور هستیم، گفت: با انجام دو تخلف همزمان از سوی رانندگان متخلف خودرو به مدت ۷۲ ساعت توقیف می‌شود و پلیس با این افراد تعارفی ندارد. 

وی وضعیت رانندگی در ایران را نسبت به گذشته بهتر اعلام کرد و گفت:  خوشبختانه شرایط بهتر شده و نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است و بستن بالای ۹۰ درصد کمربند ایمنی توسط رانندگان و سرنشینان حاکی از این تغییر است. 

جانشین پلیس راهور ناجا بابیان اینکه  باید فرهنگ بستن کمربند ایمنی توسط  سرنشیان عقب خودرو به خوبی فرهنگ‌سازی شود، افزود: تحقق این امر مهم نیاز به آموزش دارد ولی درمجموع با توجه به ارزیابی تحلیلی رفتار رانندگی در ایران نسبت به گذشته رشد ملایمی دارد.

امیری با اشاره به اینکه انسان، وسیله نقلیه و جاده سه عامل تصادفات هستند، افزود:  علت بیش از ۷۰ درصد از تصادفات در جاده‌های سطح کشور عامل انسانی است.

جانشین پلیس راهور ناجا از وجود سه هزار  و ۴۰۰ نقطه  حادثه خیز در جاده‌های سطح کشور خبر داد.

کد N1847936

وبگردی