آفتاب
توفان در گلستان خسارت برجای گذاشت؛

مرگ مسافر شیرازی در گرگان/ اسکان اضطراری بیش از ۲۰۰ گردشگر

مرگ مسافر شیرازی در گرگان/ اسکان اضطراری بیش از ۲۰۰ گردشگر

گرگان- توفان شامگاه چهارشنبه در گرگان باعث مرگ یک مسافر، کنسلی پروازها، صدمه دیدن چند خودرو و قطع برق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، توفانی که شامگاه چهارشنبه از سمت غرب وارد استان گلستان شده بود خسارت های زیادی در شهرهای مختلف گلستان برجای گذاشت.

از ابتدای ورود توفان به استان برق اکثر نقاط گلستان به دلایل مختلف همچون قطع شدن درختان و شاخ و برگ ها قطع شد. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان در این رابطه توضیح داد که چون هواشناسی پیش از این درباره وقوع توفان اطلاع رسانی کرده بود، نیروها را در حال آماده باش قراردادند و با شروع توفان هم تمام نیروها را به مناطق خسارت دیده اعزام کردند تا ضمن وصل مجدد برق از وقوع حوادثی همچون برق گرفتگی جلوگیری کنند.

این توفان همچنین خسارت جدی به شهرهای استان وارد کرد. در گرگان قطع چند درخت باعث صدمه دیدن خودروها و خسارت چند ساختمان شد.

متاسفانه توفان باعث مرگ یک مسافر در گرگان هم شد. یک بانوی شیرازی در گرگان براثر برخود جسم سخت به سرش راهی بیمارستان شد و بنا بر اعلام اورژانس گرگان صبح پنجشنبه به دلیل مرگ مغزی جان خود را از دست داد.

تخریب برخی المان های شهری و خسارت به نمایشگاه صنایع دستی در ناهارخوران گرگان توسط توفان ماموران شهرداری گرگان را دچار مشکل کرد اما با گذشت چند ساعت از وقوع توفان همه چیز در شهر گرگان به حالت عادی برگشت.

امداد رسانی هلال احمر به حادثه دیدگان توفان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان هم از اسکان اضطراری ۲۰۰ نفر در بندرگز و ۹ نفر در شهرستان ترکمن خبرداد.

حسین احمدی با بیان این که در جریان توفان به ۱۹ خانوار در شهر گرگان و سه خانوار در علی آبادکتول امداد رسانی شد، خاطرنشان کرد: ۳۷ نجاتگر و هشت نفر پرسنل کار امداد و خدمات رسانی شب گذشته به مردم را بر عهده داشتند.

توفان همچین مانع از نشستن پروازهای تهران و مشهد به گرگان شد. پرواز تهران به فرودگاه مهرآباد بازگشت و پس از آرام شدن هوا ساعتی بعد دوباره به گرگان آمد تا مسافران تهران را هم به مقصد برساند.

کد N1847926

وبگردی