آفتاب

برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ایجاد شعبه در یکی از کشورهای منطقه

برنامه دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ایجاد شعبه در یکی از کشورهای منطقه

معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برنامه داریم که شعبه‌ای از این دانشگاه در یکی از کشورهای تاجیکستان، عمان و یا عراق ایجاد کنیم. در این زمینه در حال مذاکره هستیم و امیدواریم در سال آینده یک واحد دانشگاهی در یکی از این کشورها داشته باشیم.

دکتر رامین کردی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان اینکه 8 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران را دانشجویان بین‌المللی تشکیل می‌دهند اظهار کرد: 11 دانشکده و 16 بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند که دانشجویان خارجی در همه این دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها حضور دارند و از مقاطع کارشناسی تا فوق‌تخصصی مشغول تحصیل هستند.

معاون امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه 35 دانشجوی خارجی در این دانشگاه در حال گرفتن تخصص هستند و همچنین دانشجویان مقطع فوق تخصصی زیادی نیز در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، افزود: بیشتر دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته‌های پزشکی، داروسازی و بهداشت هستند. 

وی ادامه داد: زمانی که دانشجویان خارجی فارغ التحصیل می‌شوند و به کشورهای خود برمی‌گردند، متصدی سمت‌های اجرایی و علمی خوبی در کشور خود می‌شوند و به این ترتیب کمک زیادی به بهبود آموزش پزشکی در منطقه می‌کنند.

دکتر کردی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های جذب دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران فراهم است و این دانشگاه تمایل به افزایش جذب دانشجوی خارجی از همه کشورها دارد گفت: یکی از چالش‌هایی که در همه کشورها برای دانشجویان خارجی وجود دارد مواجهه با فرهنگ کشور میزبان است اما به طور کلی امکانات برای جذب دانشجو کم نیست و سعی شده است مشکلات موجود در این زمینه تا حدودی حل شود.

وی تاکید کرد: جذب دانشجویان خارجی فرصت خوبی است برای اینکه بتوانیم فرهنگ ایرانی و اسلامی خود را به جهان بشناسانیم و همچنین فرصتی برای ترویج زبان فارسی در منطقه و دنیا است.

معاون امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: تعداد دانشجویان ما هر روز در حال افزایش است و برنامه داریم که دانشگاهی در کشورهای همسایه از بین تاجیکستان و عمان و عراق ایجاد کنیم که در این زمینه در حال مذاکره هستیم و امیدواریم در سال آینده یک شعبه در یکی از کشورها داشته باشیم.

انتهای پیام

کد N1847228

وبگردی