آفتاب

نمایش چهره‌ای متفاوت از کاخ عالی‌قاپو پس از ۱۰۰ سال

نمایش چهره‌ای متفاوت از کاخ عالی‌قاپو پس از ۱۰۰ سال

مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان از بازگشایی ایوان کاخ عالی‎قاپو و اتمام کامل مرمت ایوان کاخ عالی‌قاپو خبر داد و گفت: گردشگران پس از ۱۰۰ سال چهره‌ای متفاوت از ایوان را مشاهده می‌کنند.

به‌گزارش خبرگزاری مهر به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان، فریدون الله‌یاری مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان، افزود: با توجه به تعریف طرح‌های مرمتی متعدد در ایوان کاخ عالی‌قاپو، آخرین بخش عملیات مرمت این ایوان شامل کف‌سازی ایوان و نصب حفاظ‌های شیشه‌ای به اتمام رسید و امروز در آستانه نوروز ۱۳۹۷ این ایوان به‌صورت رسمی با حضور گردشگران و مسئولان ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان، بازگشایی شد.

او افزود: عملیات مرمت این ایوان از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در طی سه سال اخیر سرعت یافت، لذا داربست‌های ایوان در بهمن‌ماه گذشته به‌طور کامل جمع‌آوری شد و سپس ایوان در دو ماه گذشته برای نصب حفاظ‌های شیشه‌ای، نصب نرده‌های ایوان کاخ و عملیات کف‌سازی ایوان تعطیل شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اتمام طرح‌های مرمتی ایوان، این مجموعه تاریخی از امروز پذیرای گردشگران نوروزی است.

الله‌یاری افزود: با توجه به انجام برخی مرمت‌ها همچون مرمت تزئینات سقف و دیوارها که در ۵۰ سال گذشته سابقه نداشته و همچنین نصب نرده‌های جدید ایوان که پس از ۸۵ سال برای اولین بار نصب شده‌اند، گردشگران در نوروز ۱۳۹۷ چهره‌ای کاملا متفاوت از این ایوان را پس از قریب به ۱۰۰ سال مشاهده خواهند کرد.

کد N1847070

وبگردی