آفتاب
اجرای برنامه «عصر تهران» در نمایشگاه پاریس؛

نمایشگاه کتاب پاریس امروز به کار خود پایان می‌دهد

نمایشگاه کتاب پاریس امروز به کار خود پایان می‌دهد

تعامل با ناشران خارجی برای ترجمه آثار ادبی کلاسیک و معاصر ایران و برگزاری برنامه «عصر تهران»، از جمله فعالیت‌های غرفه ایران در روز سوم از سی و هشتمین نمایشگاه کتاب پاریس بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، برنامه «عصر تهران» در سومین روز حضور کشورمان در سی و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس برگزار شد. در این برنامه ضمن اجرای شعرخوانی و داستان‌خوانی، نقالی به زبان انگلیسی و اجرای موسیقی سنتی کشورمان با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.

همچنین در راستای فعالیت‌های دبیرخانه طرح حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی «گرنت» بر اساس مذاکرات صورت گرفته با ناشران «رومانی»، «مجارستان»، «تونس» و «فرانسه»، این کشورها آمادگی خود را برای ترجمه آثار ادبیات کلاسیک و معاصر ایران‌ اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، انتشارات «لئون» و «آلبن میشل» از فرانسه، «نیروانا» از تونس، انتشارات «بالاسی» از مجارستان و اتحادیه ناشران رومانی آمادگی خود را برای ترجمه آثار ادبی کشورمان اعلام کردند.

همچنین رییس اتحادیه ناشران رومانی با امیر مسعود شهرام‌ نیا، قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و مدیر غرفه ملی ایران و نیز با نماینده طرح گرنت درمحل غرفه ایران دیدار کرد.

در این دیدار رییس اتحادیه ناشران رومانی ضمن استقبال از کتاب‌های ایرانی از آمادگی ناشران آن کشور برای ترجمه و انتشار آثار ایرانی بخصوص در حوزه ادبیات و کتاب کودک خبر داد و خواستار ارتباط بیشتر بین دو کشور در این حوزه شد.

همچنین احمد شاکری در دیدار با ناشران علاقه‌مند فرانسوی در خصوص چاپ و انتشار کتب برگزیده ۱۰ دوره جایزه جلال آل احمد و پروین اعتصامی توسط این ناشران با حمایت طرح گرنت مذاکره کرد و مقرر شد پس از بررسی برخی کتب طرفین جهت ترجمه آثار اقدام کنند.

سی و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب پاریس امروز به کار خود پایان می‌دهد.

کد N1847053

وبگردی