آفتاب

ریدلی اسکات در حال مذاکره برای کارگردانی «ملکه و کشور»

ریدلی اسکات در حال مذاکره برای کارگردانی «ملکه و کشور»

کارگردان شهیر بریتانیایی قرار است در جدیدترین پروژه‌اش برای کمپانی فاکس سراغ یک رمان گرافیک برود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از د رپ، سر ریدلی اسکات در حال حاضر مشغول مذاکره است تا روی صندلی کارگردانی فیلم «ملکه و کشور»‌ برای کمپانی فاکس بنشیند. این فیلم یک تریلر خواهد بود که بر پایه رمان‌ گرافیک هم‌نام نوشته گرگ روکا ساخته خواهد شد. این رمان برنده جوایز مختلف از جمله جایزه معتبر آیزنر شده است.

داستان «ملکه و کشور» درون یک سرویس اطلاعات مخفی بریتانیایی خیالی به وقوع می‌پیوندد و حول محور شخصیت یک مامور اطلاعاتی به نام تارا چیس می‌گردد. پس از اینکه یک حمله تروریستی در لندن به وقوع می‌پیوندد، از او به عنوان طعمه استفاده می‌شود تا یک تروریست بین‌المللی به دام بیفتد.

این مجموعه بسیار محبوب بین ماه‌های مارس سال ۲۰۰۱ تا آگوست سال ۲۰۰۷ در قالب ۳۲ نسخه منتشر شد. نسخه «ملکه و کشور: عملیات زمین شکسته» توانست در سال ۲۰۰۲ جایزه آیزنر بهترین مجموعه جدید را از آن خود کند.

ریدلی اسکات قرار است از طریق کمپانی چرنین انترتینمنت خود مسئولیت تهیه‌کنندگی این اقتباس سینمایی کمپانی فاکس را هم بر عهده داشته باشد. سال‌هاست که کمپانی فاکس می‌خواهد این پروژه را بسازد و بعد از فیلم سال ۲۰۰۷ «جونو» قرار بود الن پیج نقش شخصیت اصلی را ایفا کند و کرگ ویوروس کارگردان آن باشد. هیچ یک از این دو در حال حاضر به پروژه متصل نیستند.

اسکات در سال ۲۰۱۷ فیلم «تمام پول دنیا» را برای کمپانی سونی کارگردانی کرد و پس از جایگزین شدن کوین اسپیسی و روی کار آمدن کریستوفر پلامر در نقش اصلی، مسئولیت فیلمبرداری دوباره صحنه‌های آن را بر عهده گرفت. پلامر برای نقشش نامزدی دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را کسب کرد.

اسکات همچنین فیلم «بیگانه:‌ کاوننت» را برای فاکس کارگردانی کرده و ماه گذشته هم گزارش شد که او قصد دارد فیلم «ماجرای مرلین» را برای کمپانی دیزنی کارگردانی کند.

کد N1846968

وبگردی