آفتاب
توسط نشر نگاه؛

«آخرین درس بازیگری» به چاپ پنجم رسید

«آخرین درس بازیگری» به چاپ پنجم رسید

کتاب «آخرین درس بازیگری» نوشته کنستانتین استانیسلاوسکی با ترجمه و تالیف مهین اسکویی و ناصر حسینی مهر توسط انتشارات نگاه به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «آخرین درس بازیگری» نوشته کنستانتین استانیسلاوسکی با ترجمه و تالیف مهین اسکویی و ناصر حسینی مهر به تازگی توسط انتشارات نگاه به چاپ پنجم رسیده است.

استانیسلاوسکی اگر تاثیرگذارترین کارگردان تئاتر قرن بیستم نباشد، به جرات می‌توان از او به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تئاترسین های این قرن نام برد. او را بیش از همه به واسطه روش/متد استانیسلاوسکی یا به عبارت دیگر متد بازیگری‌اش یعنی متد اکتینگ (method acting)می‌شناسند؛ شیوه‌ای در بازیگری که خصوصا بعد از جنگ جهانی دوم فراگیر شد.

کنستانتین سرگویچ استانیسلاوسکی بازیگر و کارگردان تئاتر روسی در سال ۱۸۶۳ به دنیا آمد و در سال ۱۹۳۸ درگذشت، اما با اینکه کمتر از چهار دهه قرن بیستم را زیست کرد، به عنوان یکی از مدرسان پراهمیت این قرن به حساب می‌آید.

آثار کنستانتین استانیسلاوسکی همچنان که در رشد و گسترش رئالیسم سوسیالیستی در شوروی سابق موثر افتاد، بر رئالیسم روانشناسی آمریکا نیز تاثیر گذاشت و گستره این تاثیرگذاری مدرنیست‌ها، آوانگاردها و نحله‌های مختلف دیگر را نیز فراگرفت.

کتاب «آخرین درس بازیگری» مطالبی درباره این تئوریسن و کارگردان و ابعاد فکری اوست که تعدادی مقاله را در این حوزه ها شامل می شود. «حقیقت و باور(آخرین جلسه درس کنستانتین استانیسلاوسکی)»، «متد استانیسلاوسکی و استیل برشت» نوشته سورینا، «استانیسلاوسکی و تئاتر انسان‌گرا» نوشته یوری زاوادسکی، «رهایی جسمانی در سیستم استانیسلاوسکی» از ناصر حسینی مهر و بخش آخر یعنی فهرست کامل نمایش‌های اجرا شده در تئاتر هنری مسکو، عناوین مختلف این کتاب هستند.

چاپ پنجم این کتاب با ۱۴۴ صفحه و قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

کد N1846910

وبگردی