آفتاب

ایجاد فضای نرم و خلاق در شهر،رویکردهای جدید فعالیت عمرانی در پایتخت

ایجاد فضای نرم و خلاق در شهر،رویکردهای جدید فعالیت عمرانی در پایتخت

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ماموریت های معاونت فنی و عمرانی در سال 97 را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی  در آخرین نشست معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه در سال جاری با بیان آنکه موضوع واگذاری مسئولیت نگهداری از زیرساخت های عمرانی به معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، به زودی در قالب لایحه ای به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم می شود، گفت: این امر را به معنای افزوده شدن موضوع نگهداشت پل ها و سایر ابنیه فنی به ماموریت های رسمی معاونت فنی و عمرانی می دانیم.

وی همچنین ارجاع برخی پروژه های عمرانی از مناطق و سایر نهادهای تابعه مدیریت شهری به معاونت فنی و عمرانی را از دیگر تصمیمات شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با اقدامات عمرانی سال آتی دانست و گفت: پروژه توسعه و ساماندهی محور شهری راه آهن تهران-تبریز (محور نیلوفری) در مناطق 17و 18، اجرای سوله های مدیریت بحران، ساخت پارکینگ های عمومی و همچنین احداث میدان فرهنگ در اراضی عباس آباد بخشی از ماموریت های جدید معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال های پیش رو است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان آنکه سال 1396 برهه ای دشوار به لحاظ ضرورت تغییر رویکردهای عمرانی و پیچیدگی های اقتصاد شهری بوده است، بر لزوم برتری سهم درآمدهای پایدار و ثابت در بودجه شهرداری تهران تاکید کرد و گفت: وقتی شهر با درآمدهای حاصل از ساخت و ساز اداره نشود، این مدیران شهری هستند که تصمیم می گیرند چه سازه ای در کجا و با چه کیفیتی ساخته شود و تنها بر اساس منافع صاحبان سرمایه تصمیم گیری نخواهد شد. هرچند که تامین سرمایه و منابع مالی نیز از الزامات توسعه در شهر بوده. بدون شک چنین نگاهی رضایتمندی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه طراحی اتصال پهنه جنوبی دریاچه شهدای خلیج فارس به اراضی پارک جنگلی چیتگر، مخاطب قرار دادن شهروندان در تعریف و طراحی پروژه‌های عمرانی، توجه به اصول زیبایی شناسی و تلاش برای ایجاد فضای نرم و خلاق در شهر را به عنوان برخی از رویکردهای جدید فعالیت عمرانی در شهر تهران دانست و با بیان آنکه پل های شهری می‌توانند علاوه بر سازه های ارتباطی، مقاصدی برای گردشگری شهری باشند، گفت: امیدوارم نتایج نهایی مسابقه طراحی پل جنوب دریاچه شهدای خلیج فارس، تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده مشخص شود.

حناچی ضمن تاکید بر نقش مناطق 22گانه شهرداری تهران در توفیق روش‌های جدید تامین منابع مالی، مقطع کنونی را فرصتی برای بازنگری در طرح های عمرانی دانست و گفت: از معاونان فنی و عمرانی مناطق 22گانه می‌خواهم ضمن پرهیز از نگاه تک ساحتی به مقوله توسعه زیرساخت های عمرانی، در مورد طراحی ها و اقدامات عمرانی آتی آینده نگر باشند.

انتهای پیام

کد N1846401

وبگردی