آفتاب
قطب الدین صادقی در یادداشتی مطرح کرد

امید به ایجاد شور خلاقیت/ همبستگی که نشان از اندیشه دارد

امید به ایجاد شور خلاقیت/ همبستگی که نشان از اندیشه دارد

قطب الدین صادقی کارگردان تئاتر در یادداشتی ابراز امیدواری کرده است که با انتصاب شهرام کرمی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی بستر مناسبی برای ارتقای فرهنگ نمایش ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قطب الدین صادقی کارگردان و مدرس تئاتر ایران در پی انتصاب شهرام کرمی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی یادداشتی را منتشر کرده و در آن با اشاره به ویژگی های وی اظهار امیدواری کرده است که با حضور کرمی در اداره کل هنرهای نمایشی بستری مناسب برای کار هنری و انگیزه‌ای جدی برای ارتقای فرهنگ نمایش ایجاد شود.

در یادداشت صادقی آمده است:

«ترس چهار سال پیش هنرمندان تئاتر ایران که احتیاط شهرام کرمی در نپذیرفتن مسئولیت باعث شد تا برای مدتی کوتاه سکان اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دست فردی نابلد افتد، سبب شد تا این بار با نخستین زمزمه‌های تغییر مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی که به سرعت شایع شد، می‌خواهند یکی، دو شخص دور از فضای فرهنگی نمایش و بیگانه با احوال و اندیشه هنرمندان نمایش را از تندروان خطه‌ خراسان بیاورند هنگامه‌ای به پا شود و پشت‌بندش یک بسیج عمومی و همبستگی ملی در حمایت آقای مهندس مهدی شفیعی، آخرین مدیر این مرکز که فردی بسیار فعال، مدبر، خوش‌نیت و نیک‌رفتار است، همه جا به راه افتد.

تردید ندارم در پس این شور و همبستگی، نشانه‌های روشنی از حسن اندیشه، احساس مسئولیت و علاقه‌مندی هنرمندان تئاتر به آینده، کار و هنر خود وجود داشت اما سرانجام هیجان ناشی از این موج همبستگی برای حل بحران مدیریت فرونشست، همه چیز ختم به خیر شد و دوباره قرعه فال به نام شهرام کرمی زدند تا برای ختم دلشوره‌ هنرمندان نمایش ایران، یکبار دیگر او را به میدان مسئولیت فراخوانند.

خوشبختانه هیچ‌کس در جامعه‌ تئاتری ما با شهرام کرمی بیگانه نیست. صاحب این قلم نیز او را از دیربار به خاطر چند ویژگی ممتاز کار و شخصیتش نیک می‌شناسد:

۱ـ او تنها قد و قامتی بلند ندارد، زیرا به کرات نشان داده است در اداره‌ چند ساله‌ تالار هنر در مدیریت درازمدت چندین دوره‌ جشنواره کودک و نوجوان همدان و یا مدیریت مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز دارای ید طولا، قدرت تدبیر و اندیشه‌ای بلند است.

۲ـ تنها ریشه فرهنگی و تبار کرمی نیست که نژاده و اصیل است، بلکه خلاقیت‌هایش نیز چه به عنوان نمایشنامه‌نویس و چه به عنوان کارگردان همواره سرشار از اصالت، هویت و برخوردار از سبکی پالوده و ایرانی است.

۳ـ بسیار فراتر از ۲ ویژگی اکتسابی فوق، باید به خصلتی در کرمی اشاره کرد که این روزها در نزد کمتر کسی می‌توان یافت: نجابتی کم‌نظیر، روحی آرام، چهره‌ای گشاده و متانتی سنگین که در همه حال سبب اعتماد، الفت و دوستی نسبت به اوست.

همه می‌دانند شهرام پرتلاش، هوشمند و مهربان است تردید ندارم با منش و کنش صادقانه‌ای که تاکنون از خود نشان داده است، انتظار می‌رود در آینده نیز او خواهد توانست به یاری همکارانی همفکر، توانا و جدی هنر نمایش را از ابتذال پول و تجارتی که دامن‌گیر آن است، رهایی بخشد، دست فرصت‌طلبان را کوتاه کند و با تعریفی درست، نمایش را در مسیر مبتنی بر اندیشه، فرهنگ و هنر بیندازد. در هر حال کمترین توقع در این وانفسا از او این است تا برای همه کسانی که امید دارند نمایش سرزمین، دارای اندیشه اجتماعی، اصالت فرهنگی و شور خلاقیت باشد، بستری مناسب برای کار هنری و انگیزه‌ای جدی برای ارتقای فرهنگ نمایش ایجاد کند».

کد N1846293

وبگردی