آفتاب
معاون سازمان محیط زیست:

پرچم پدران خود و شهدا را زمین نگذاریم

پرچم پدران خود و شهدا را زمین نگذاریم

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مالی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران شاغل در سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: نباید پرچم پدران خود و شهدا را زمین بگذارید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)،  کریم شافعی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مالی سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم دیدار با خانواده های شهدا و ایثارگران شاغل در سازمان حفاظت محیط زیست که عصر امروز به مناسبت روز ملی شهید برگزار شد، خطاب به حاضران گفت: نباید پرچم پدران خود و شهدا را زمین بگذارید.

وی با تاکید بر اینکه فرزندان و خانواده های شهدا و ایثارگران نباید به کج روی های کج روها توجه داشته باشند، تصریح کرد: کسانی که در بدو انقلاب، راه شهادت و ایثار را برگزیدند، هدفی جز پیاده کردن احکام الهی نداشتند، اما ما نتوانستیم، این هدف را اجرایی و پرچم شهدا و ایثارگران را به مقصد برسانیم.

شافعی افزود: ما مکلف به پاسداشت شعائر الهی همچون نماز و امر به معروف هستیم و در حالیکه طبق آمار ۴۴۰ نیروی بسیجی و ۱۶۰۰ نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران در این مجموعه در حال خدمت هستند، این موضوع باید نمود و وضوح بیشتری داشته باشد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با مرور آیه ۲۶ سوره آل عمران "تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ و تُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ" و یادآوری این موضوع که عزت و ذلت افراد در خواست و اراده خداوند است، خاطرنشان کرد: بنابراین هر آنچه هست در ید قدرت خداوند است و مسیر و مقصد ما باید تقرب به خداوند باشد.

این مقام مسئول خطاب به کارکنان شاغل در سازمان حفاظت محیط زیست که از ایثارگران یا خانواده های شهدا و ایثارگران هستند، گفت: حق شما است که تکریم و مورد احترام قرار گیرید و وظیفه مسئولان هم همین است، اما عزیزان شما با خداوند معامله و تجارت کردند و بنابراین طرف قرارداد شما، خداوند است و از این رو جایگاه شما بسیار بالاتر از تکریم و احترام ما است.

شافعی با بیان اینکه ما هرگز به شهدا نمی رسیم زیرا نتوانستیم آن ها را بفهمیم و جایگاه و اندیشه والای آن ها را درک کنیم، اظهار کرد: مبادا قرارداد با خدا را فسخ کنید و با بندگان خدا قرارداد ببندید.

وی ادامه داد: هرگز کسی حتی به قیمت تمام دنیا، عزیز خود را به قتلگاه نمی فرستد و تنها دلیلی که فردی جان خود یا جان عزیزانش را فدا می کند، کسب رضای خدا است و از همین رو شهدا در روز قیامت، قدرت شفاعت دارند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه لفظ شهید به اسلام اختصاص دارد، گفت: شهیدان کسانی هستند که برای خدا گام بر می دارند و در راه خدا جهاد می کنند و در این مسیر، نه تنها از کسی خواسته و طلبی ندارند، بلکه هر آنچه دارند از جمله جان خود را در راه خدا می بخشند.

شافعی افزود: بسیاری از مسئولان نتوانستند حق شهدا را ادا کنند که اگر در این مسیر موفق بودیم در شرایط فرهنگی بسیار بهتری قرار داشتیم و با چالش هایی همچون فساد اقتصادی و سوء استفاده از منابع مالی و بیت المال روبه رو نبودیم.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه هر آنچه قانون در خصوص حق و حقوق خانواده های شهدا و ایثارگران تکلیف کرده، ما مکلف به عمل هستیم و انجام هم می دهیم، تصریح کرد: گرچه شما انتظار خاصی را طرح نکردید اما در دورانی که در مسند امور هستیم، برای اجرایی شدن این خواست ها، تلاش می کنیم.

در ابتدای جلسه، تعدادی از حاضران به بیان خواسته ها و پیشنهادهای خود پرداختند. عدم تطبیق شرایط حمایتی از خانواده های شهدا و ایثارگران شاغل در سازمان حفاظت محیط زیست همچون ایجاد دفتر ویژه رسیدگی به مسائل این افراد همراه با تخصیص اعتبار مستقل جهت انجام اموری همچون دیدار و دلجویی از خانواده های شهدا و بازسازی فرهنگ ایثار و شهادت با جایگاه ممتاز سازمان به لحاظ حضور ۱۶۰۰ شاغل وابسته به خانواده های شهدا و ایثارگران در میان دستگاه های دولتی، نبود ساز و کار مشخص برای اجرایی شدن مصوبات و برنامه های پیشنهادی کمیته مشورتی خانواده های شهدا و ایثارگران و عدم تعیین تکلیف نحوه ادامه فعالیت این کمیته، کمرنگ شدن فرهنگ شهادت و ایثارگری و احترام به خانواده های شهدا و ایثارگران در فضای سازمانی به رغم آنکه سازمان با تقدیم ۱۲۱ شهید محیط بان پس از نیروی انتظامی، بیشترین آمار شهدا را دارد و همچنان فرهنگ ایثار و شهادت در این سازمان جاری است، عدم تقدیر مناسب از تلاش خانواده های شهدا و ایثارگران شاغل در سازمان و عدم برخورداری آن ها از سهمی مناسب در رده های مدیریتی برخی از اظهارنظرهای حاضران در این نشست بود.

همچنین،  در پایان این مراسم از رضا فرخی، فرزند شهید و ابوالفضل محبی، ایثارگر تقدیر ویژه به عمل آمد.

کد N1846251

وبگردی