آفتاب

گسترش همکاری‌ پارک فناوری آذربایجان غربی با تکنوکنت دانشگاه یوزونجی ییل ترکیه

گسترش همکاری‌ پارک فناوری آذربایجان غربی با تکنوکنت دانشگاه یوزونجی ییل ترکیه

تفاهم‌نامه همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و تکنوکنت دانشگاه یوزونجی ییل وان ترکیه در سفر رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به ترکیه در صدر هیأتی مرکب از شرکت‌های مستقر در این پارک منعقد شد.

به گزارش ایسنا، پیش از این و در جریان سفر هیأت ترکیه‌ای به پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، پس از توافق اولیه رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان غربی و رئیس دانشگاه یوزونجی ییل وان، پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری بین طرفین مبادله شده بود.

دکتر حسن حیدری، رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان غربی در خصوص نحوه انعقاد این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم‌نامه در راستای افزایش همکاری‌های دوجانبه در زمینه توسعه علم، فناوری و استفاده از ظرفیت‌های طرفین است و موضوع کلی این تفاهم‌نامه همکاری و تبادل اطلاعات در زمینه فناوری‌های مبتنی بر دانش است که برای اجرای آن برگزاری کنفرانس‌ها و برنامه‌های آموزشی مشترک پیشنهاد شده است.

رئیس پارک علم وفناوری آذربایجان غربی افزود: سازماندهی نمایشگاه‌های تخصصی رویدادهای استارتاپی و کارآفرینی و همچنین فراهم کردن بستر صادرات خدمات فنی از جمله اهداف دیگر این تفاهم‌نامه است، همچنین برای پیشبرد این تفاهم‌نامه کارگروه مشترکی تعریف شده است که با برگزاری نشست‌های منظم و مستمر پیگیری اجرای مفاد تفاهم‌نامه را برعهده خواهد داشت.

همچنین در ادامه جلسات و دیدارهای هیأت اعزامی پارک علم و فناوری آذربایجان غربی به تکنوکنت وان ترکیه مدیران شرکت‌های حاضر در این سفر با مدیران شرکت‌های تکنوکنت ترکیه دیدار و گفتگو کردند و درخصوص زمینه‌های فعالیت، ظرفیت‌های همکاری مشترک و راه‌های افزایش ارتباط با یکدیگر با هدف استفاده از مهارت‌ها و تجارب طرفین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت علوم، پیش از این رؤسای دانشگاه و تکنوکنت یوزونجی ییل وان ترکیه همراه با هیأتی از پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و واحدهای مستقر بازدید کرده بودند و در جریان این بازدید کلید دفتر یکی از واحدهای پارک به رؤسای دانشگاه و تکنوکنت وان اعطا شده بود.

انتهای پیام

کد N1846132

وبگردی