آفتاب
شهریورماه سال آینده در برلین؛

نهمین کنفرانس اروپایی مطالعات ایرانی برگزار می‌شود

نهمین کنفرانس اروپایی مطالعات ایرانی برگزار می‌شود

نهمین کنفرانس اروپایی مطالعات ایرانی (ECIS) نهم تا سیزدهم سپتامبر ۲۰۱۹ در دانشگاه آزاد برلین برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این کنفرانس یکی از بزرگترین کنفرانس‌ها در حوزه مطالعات ایرانی در اروپاست که توسط انجمن Societas Iranologica Europaea و هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

هدف این موسسه ترویج، توسعه و حمایت از مطالعات ایرانی در دوره‌های باستان، میانه و مدرن در حوزه‌های زبان‌شناسی، ادبیات، تاریخ، ادیان، هنر، باستان‌شناسی، فلسفه، قوم‌شناسی، جغرافیا، علوم‌انسانی و دانش نظری حقوق است.

بر اساس این گزارش که توسط رایزنی فرهنگی ایران در آلمان تهیه شده و برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته، ادبیات فارسی، فلسفه ایرانی، تاریخ، مطالعات مذهبی، مطالعات فرهنگی، هنر و باستان‌شناسی و مردم‌شناسی مهم‌ترین موضوعات مورد مطالعه در نهمین کنفرانس مطالعات ایرانی است.

علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس ‌باید چکیده سخنرانی خود را (حداکثر ۱۵۰۰ کلمه) تا اول دسامبر سال ۲۰۱۸، به این کنفرانس ارسال کنند. مقالات ارائه شده مربوط به هر جنبه‌ای از مطالعات ایران باشد، پذیرفته و توسط یک کمیته بررسی می‌شود.

علاوه بر این به مناسبت برگزاری نهمین دوره کنفرانس اروپایی مطالعات ایرانی، چهارمین دوره از «جایزه اروپایی مطالعات ایران» به یک فارغ‌التحصیل مقطع دکترا اعطا خواهد شد. این جایزه به فردی اهدا می‌شود که دکترای خود را در زمینه مطالعات ایران از تاریخ یک ژانویه ۲۰۱۵ تا ۳۱ دسمبر ۲۰۱۸ با موفقیت در یکی از موسسات اروپایی به پایان رسانده باشد. هدف از این کار تشویق و ترغیب محققان در اروپا برای مطالعات ایرانی است.

کد N1845953

وبگردی