آفتاب
عضو کمیسیون آموزش مجلس؛

آموزش و پرورش با پول قرضی دولت پاداش بازنشستگان را می دهد

آموزش و پرورش با پول قرضی دولت پاداش بازنشستگان را می دهد

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۵ بیش از دوهزار میلیارد تومان است که در حال پرداخت است. البته دولت عملا گفته این مبلغ را قرض دادیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جبار کوچکی نژاد در برنامه تلویزیونی پرسشگر  با بیان اینکه هر وزیری می آید اولین بحثش تنظیم ساختار آموزش و پرورش است اما تا کنون هیچ کدام نتوانستند دقیق روی ساختارها کارکنند عنوان کرد: امسال آموزش و پرورش بودجه اش را در لایحه استانی بسته بود اما ما آن را رد کردیم زیرا شفاف نبود.

وی ادامه داد: ما در کشور سه دستگاه با بودجه و منابع بزرگ داریم گفت: وزارت بهداشت، وزارت علوم و در راس آنها آموزش و پرورش با بودجه بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی این سه دستگاه هستند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یک مشکل ما در آموزش و پرورش ساختار بودجه است. در وزارت علوم بودجه تفکیک شده استانی و هیات امنایی است و آنها زیاد درگیر بودجه نیستند. کل ۴۰ هزار میلیارد تومان بودجه آموزش و پرورش در حوزه ستادی متمرکز است و اینکه کجا راه از نظر مالی و هزینه اضافی داریم مشخص نیست.

کوچکی نژاد با بیان اینکه هر وزیری می آید اولین بحثش تنظیم ساختار آموزش و پرورش است اما تا کنون هیچ کدام نتوانستند دقیق روی ساختارها کارکنند عنوان کرد: امسال آموزش و پرورش بودجه اش را در لایحه استانی بسته بود اما ما آن را رد کردیم زیرا شفاف نبود. اگر هیات امنایی نظارت می کرد احتمال رد شدن آن کمتر بود. باید مشکلات مربوط به ساختار مالی این وزارتخانه حل شود.

وی با بیان اینکه بنده ۱۰ سال در کمیسیون تلفیق و آموزش بوده ام اظهار کرد: کمک هایی که در کمیسیون تلفیق به آموزش و پرورش می‌کنیم بیشتر از دیگر دستگاه‌هاست و بعضا باعث گلایه می‌شود. یکی از مصوبات ما واریز سهم یک درصد از سود شرکت ها و بانک های دولتی به حساب آموزش و پرورش است. چرا آموزش و پرورش پیگیری نمی‌کند؟ زیرا خزانه موظف است این مبلغ را از حساب شرکت ها بردارد و به حساب آموزش و پرورش واریز کند.

کوچکی نژاد ادامه داد: پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۵ بیش از دوهزار میلیارد تومان است که در حال پرداخت است. البته دولت عملا گفته این مبلغ را قرض دادیم و آموزش و پرورش باید پس بدهد که خودش بحران ایجاد کرده است.

به گفته وی آموزش و پرورش با سازمان بودجه مشکلاتی دارد که چالش های آموزش و پرورش را دوچندان کرده است. ما در مجلس در بودجه بیش از هفت هزار میلیارد تومان اضافه بر مصوب لایحه برای آموزش و پرورش تصویب کردیم.

کد N1845778

وبگردی