آفتاب

رطوبت ساز، دستگاهی که هوای شما را دارد

رطوبت ساز، دستگاهی که هوای شما را دارد

دستگاه های رطوبت ساز دستگاه هایی هستند که با اضافه کردن بخار آب، رطوبت هوا را افزایش می دهند. سطح رطوبت ایده آل داخل خانه 35 تا 40 درصد است و فضایی که رطوبتش کمتر از 30 باشد خیلی خشک محسوب می شود.

ایلنا؛رطوبت سازرطوبت هوا را به هم می ریزد، اما این برهم ریختگی می تواند مزایای زیادی برای شما و خانواده تان ایجاد کند. مرطوب بودن هوا در واقع مرز بین سرماخوردن و سالم بودن در زمستان است. در محیط هایی با رطوبت کم، درصد بیشتری احتمال دارد که ویروس ها از طریق سرفه انتقال پیدا کنند. گاهی حتی وقتی که سرما نخورده اید با احساس خشکی گلو یا تنگی نفس بیدار می شوید، چون کاهش رطوبت هوا،سینوس های شما را خشک و آسیب پذیری آن را بیشتر می کند.

آیا من به دستگاه رطوبت ساز نیاز دارم؟

دستگاه های رطوبت ساز دستگاه هایی هستند که با اضافه کردن بخار آب، رطوبت هوا را افزایش می دهند. سطح رطوبت ایده آلداخل خانه 35 تا 40 درصد است و فضایی که رطوبتش کمتر از 30 باشد خیلی خشک محسوب می شود. 

دستگاه بخوربه هوا رطوبت اضافه می کند اما آن را تمیز نمی کند. افزایش سطح نسبی رطوبت در هوا بسیاری از مشکلات پوستی و تنفسی از جمله سرفه های مزمن، اگزما، خشکی پوست و ...را کاهش می دهد. خشکی در ریه ها و مجرای تنفسی، آن ها را نسبت به آسیب ها و ویروس ها آسیب پذیر تر می کند و در بلند مدت ضمن تحریک آن ها، منجر به خونریزی بینی، عفونت های سینوسی یا حتی خشکی چشم  می شود. هم چنین هوای خشک خانه در طولانی مدت به وسایل خانه آسیب می رساند.

کف خانه دچار خمیدگی می شود، مبل های چوبی ترک می خورند و حتی ابزار الکترونیکی حساس آسیب می بینند. برای از بین بردن همه این مشکلات با توجه به قیمت دستگاه بخور ، یک رطوبت دهنده راه حلی ارزان قیمت برای کنترل رطوبت نسبی خانه است.

گرم یا سرد ؟

دستگاه بخور برای تولید بخاربه دو نوع بخور سردو بخور گرم تقسیم می شود. اگر تنها برای مرطوب شدن هوا از بخور استفاده می کنید بهتر است از نوع گرم باشد. بخورهای سرد نسل جدید تر بخور گرمهستند، باعث می شوند ذرات آب و بخار بیشتری وارد مجرای تنفسی شما می شود. 

دستگاه بخور سرد کم صداتر و کم مصرف تر هستند و اگر کودک خردسال دارید لازم نیست نگران خطرات سوختگی باشید. هم چنین باعث خنک شدن هوای اتاق می شوند و در نتیجه برای آب و هوا و فصول گرم ایده آل ترند. در مقابل احتمال رشد باکتریو قارچ در مخزن دستگاه های بخور گرم کمتر بوده و در تسکین گرفتگی بینی یا عفونت های مجاری تنفسی مفیدترند. کافیست کمی از اسانس های خوشبو کننده یا ضدعفونی کننده مانند اکالیپتوس هم به آن اضافه کنید و از هوای آروماتیک و متعادل لذت ببرید.

زنبیل را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید؛

برای آگاهی از آخرین اخبار فروشگاه اینترنتی زنبیل به اینستاگرام زنبیل و تلگرام زنبیل بپیوندید!

کد N1845720

وبگردی