آفتاب
معاون حقوقی وزارت دادگستری:

نقش حوزه علمیه در مسائل علمی، اجتماعی و سیاسی، اساسی و بنیادی است

نقش حوزه علمیه در مسائل علمی، اجتماعی و سیاسی، اساسی و بنیادی است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری گفت: نقش حوزه علمیه در تمامی مسائل علمی، اجتماعی و سیاسی و... نقش اساسی و بنیادی است و همواره نظرات علما و اندیشمندان حوزه برای این مباحث، محوری بوده است.

به گزارش ایلنا، میرهادی قره سید رومیانی در هفتمین مجمع عمومی انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه علمیه گفت: این مجمع و انجمن که با همت روحانیون خبره و اساتید مجرب حوزه فقه و حقوق تاسیس شد تا کنون دستاوردهای بسیار زیادی داشته است.

وی افزود: ظرفیت بالای علمی که این انجمن دارد می‌تواند به بازوی قدرتمندی برای مسائل حقوقی و قضایی کشور تبدیل شود و باید همه از ظرفیت این انجمن استفاده کنیم.

قره سید رومیانی مطرح کرد: به زودی با هماهنگی‌هایی که بین طرفین صورت می‌پذیرد، تفاهم نامه‌ای بین این انجمن و وزارت دادگستری منعقد خواهد شد که قطعا برکات زیادی خواهد داشت و می‌تواند کمک بسزایی به حوزه حقوقی کشور کند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری عنوان کرد: طبق گزارشاتی که به دست ما رسیده اعضای این انجمن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های روز رسانه‌ای عملکرد مثبتی در حوزه انتشار مجلات علمی و مقالات راهگشای حقوقی داشته‌اند که بسیار قابل تحسین است.

قره سید رومیانی خاطر نشان کرد: نقش حوزه علمیه در تمامی مسائل علمی، اجتماعی و سیاسی و... نقش اساسی و بنیادی است و همواره نظرات علما و اندیشمندان حوزه برای این مباحث، محوری بوده است.

وی در پایان عنوان کرد: از ظرفیت بسیار زیاد علما، روحانیون، اساتید فقه و حقوق باید برای پیشبرد مسائل حقوقی و قضایی استفاده شود و ما در وزارت دادگستری آمادگی کامل برای ایجاد بستری مناسب ایجاد کرده‌ایم. تاکیدوزیر محترم دادگستری نیز همواره بر استفاده از ظرفیت‌های مختلف بالخصوص حضور اندیشمندان و اساتید در کارگروهای مشورت معاونت حقوقی وزارت دادگستری بوده است.

کد N1845634

وبگردی